Mijn Windows 7 is gecrasht, kan ik nu Windows 8 installeren?

Hallo mensen,

Een tijd geleden is mijn laptops Windows 7 gecrasht. Ik kan er nu eigenlijk niks meer mee. Mijn vraag is nu, kan ik 'gewoon' Windows 8 kopen (op cd) en deze installeren op mijn laptop?

Ik heb tijdig een back-up gemaakt, dus ik ben verder geen bestanden kwijt.

Alvast bedankt!!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

Dat kan ja, alleen hou er rekening mee dat windows 8 pas lekker werkt als je ook een grote trackpad hebt op je laptop. Bijna alle laptops met windows 8 hebben deze namelijk. Zonder dit zal je windows 8 best tegen kunnen vallen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oké, maar ik gebruik 9 vd 10 keer mijn muis. Dus dan maakt het toch niet zo veel uit of je een groot of klein trackpad hebt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk geen probleem, Maar hou er rekening mee dat Windows 8 is ontworpen voor touch bedoening. Je zal wel even moeten wennen aan het nieuwe manier van werken. ;) -Roy
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Typo -- Bediening
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oké fijn, bedankt voor de snelle reactie!!
Mijn advies is om niet nu direct windows 8 te installeren. Ik zou eerst de harde schijf formatteren, om issues in Windows 8 te voorkomen.
En aangezien je toch een clean install gaat doen, waarom niet meteen helemaal die harde schijf leegtrekken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met Windows 7 wist Microsoft al een vernieuwende en meer efficiënte Windows op de markt te zetten. Dit kunstje hebben ze met Windows 8 herhaalt, Windows 8 is op alle vlakken beter dan Windows 7 (zie bron).

Windows 8 kent de volgende minimale hardware eisen:
- Processor: 1 (GHz) of sneller met ondersteuning voor PAE, NX en SSE2 (meer info)
- RAM: 1 GB (32-bits) of 2 GB (64-bits)
- Beschikbare schijfruimte: 16 GB (32-bits) of 20 GB (64-bits)
- Grafische kaart: Microsoft DirectX 9 grafisch apparaat met WDDM-stuurprogramma

Als aan dit alles voldoet zou je Windows 8 kunnen kopen en installeren. Persoonlijk zou ik echter het volgende adviseren. Kijk eens eerst wat Windows 8 precies is, met hun Metro uiterlijk (wat voornamelijk bedacht is op touchscreens) is er het één en ander flink veranderd. Je zou dit misschien wel kunnen uitzetten maar wat is dan echt de meerwaarde van Windows 8 als je het hele nieuwe basisprincipe niet gaat gebruiken?

Kortom ik zou niet Windows 8 gaan adviseren omdat bij jouw Windows 7 is gecrashed (dat maakt iets nog niet slecht). Kijk welke functionaliteit je gebruikt en werk vanuit dat gegeven en test vooral uit. Het is zonde om geld te gaan spenderen omdat je iets goeds wil terwijl je dat misschien al hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou geen windows 8 kopen, maar eerst eens kijken WAAROM 7 gecrasht is.
Mogelijk is er mer aan de hand, en dan crasht 8 evengoed ook.
Bovendien is 8 echt zo vervelend anders, dat je waarschijnlijk al snel terug verlangt naar 7, wat het tot nog toe beste OS is is buiten MacOX.
Je kunt altijd wat nieuws kopen, maar dan moet het wel bij elkaar passen, en laptops die voor 7 ontworpen zijn, zullen met 7 het beste werken.........