hoeveel % btw in canada?

ik zou graag een macbook kopen in canada ( voor mn werk ). als ik dit op mn bedrijf zet dan krijg ik de btw terugbetaald... weet iem van jullie hoeveel % de btw bedraagt in Canada? bedankt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.2K
paulus811
9 jaar geleden
Canada heeft geen btw maar sales tax.
ItisILeClerc
9 jaar geleden
5% federale BTW, plus een sales tax van 0% tot 10% die verschilt per provincie

Het beste antwoord

In Canada word een sales tax berekend in alle provincies van 7%
Maar houd wel rekening met het volgende:
BTW die betaald is in een ander land is niet terug te vragen in Nederland,
Het kan niet zo zijn dat de canadeese overheid btw ontvangt en dat de nederlandse overheid die BTW terug gaat betalen. (ook niet voor bedrijven)
De verkoper kan het object tax free verkopen en de belating verrekenen in zijn eigen land.
De ontvanger moet het pakket aangeven bij de Douane omdat de waarde meer bedraagt dan 430 euro (bedrag weet ik niet zeker), hierover moeten dan invoerrechten en btw betaald worden. (onder 430 euro is belastingvrij)
Voor een bedrijf is de BTW dan weer terug te ontvangen, voor particulieren niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij import van goederen uit niet-EU-landen geldt in principe het btw-tarief van het land waar het goed de EU binnen komt. Als dat land Nederland is, is dat 21 procent.

Toegevoegd na 3 minuten:
De douane berekent invoerrechten over de douanewaarde van het goed. De btw wordt als laatste berekend.