Mijn bureaublad word heel laat weergegeven, wat kan ik doen?

Sinds een dag twee wordt mijn bureaublad van mijn computer heel laat weergegeven als ik hem opstart. De taakbalk verschijnt wel met internet, verkenner, geluid, tijd enz., maar het bureaublad niet. Het scherm word dan een aantal keer wit zoals er gebeurd als Windows verkenner niet reageert. Na een minuut of twee verschijnt het bureaublad wel met de snelkoppelingen. Ik heb een vrij nieuwe pc en windows is geïnstalleerd op mijn SSD schijf. Normaal hoort hij binnen 15 seconden opgestart, ingelogd en gereed te zijn. Ik weet niet wat er aan de hand is. Kan een van jullie helpen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Windows 7?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, Windows 8

Het beste antwoord

Als je ''msconfig'' intoetst in je startscherm (en vervolgens op enter drukt) krijg je een soort instellingsmenu. Als je dan naar het kopje opstarten gaat kun je aangeven welke programma's je pc allemaal gereed moet zetten tijdens het opstarten. Vaak zie je dat er allemaal programma's half opgestart worden zonder dat je ze echt gaat gebruiken.
Ook onder het kopje services kun je het eea. uitzetten. Let daarbij wel op dat je niet alles uit gaat gooien.

Daarnaast kun je ook nog even kijken naar wat jij allemaal aan widgets open hebt staan. Sluit alles wat niet nodig is.

Tevens vraag ik me ook af hoeveel RAM je hebt. Als je maar 1 of 2 gig aan RAM hebt snap ik wel dat je pc er iets langer over doet dan de rest. (Ik raad zelf altijd 4 gig aan voor de gemiddelde gebruiker en minimaal 8 Gig voor de gamer).

Daarnaast zegt een SSD ook nog altijd alles. Als je een OZC vertex SSD hebt kan het probleem hem ook daarin zitten. OZC staat bij mij aangeschreven als hoofdpijn. Kortom als je een OZC SSD in je pc hebt ga dan maar snel een andere SSD halen (samsung heeft wel een leuke 120 gb voor 85 euro =D).

Veel suc6 der mee

GrtZ..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Waarschijnlijk worden er, naast de Verkenner, veel andere programma's (evt in de achtergrond) opgestart. Als dit het geval is, schakel het uit via 'msconfig', typ deze zoekterm in het startscherm.