Waarom is de Microsoft Patchdag op dinsdag?

Ik bedoel: vanwaar de keuze voor dinsdag en niet voor bijvoorbeeld woensdag?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

"The company chose Tuesday because it was not the first day of the week, which typically has its own issues, but early enough that any ensuing problems could be dealt with before the following weekend. As a rule, patches are only sent out on that day although code fixes that are deemed to be critical may be sent at any time. "

Kortom, niet de eerste dag van de week, met zijn eigen problemen, en genoeg tijd tot het weekend om alle gevolgproblemen op te lossen.
Patch Tuesday is overigens de tweede dinsdag in de maand, en er zal op 8 april 2014 een einde aan deze traditie komen.
escape
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De meeste bedrijven doen hun releases op dinsdag.
Dan is er namelijk nog genoeg ruimte voor de interne communicatie (op maandag) en het maximaal aantal dagen over van de rest van de week.