Zijn een desktop pc en een all in one pc hetzelfde?

heb al vele keren een all in one pc zien staan in folders enzo maar kan die evenveel als een desktop pc?

zijn er belangerijke punten die je moet weten als je overschakelt van desktop naar een all in one ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K
Amadea
10 jaar geleden
De aanduiding "all in one" betreft toch printers? Daarmee kun je printen, kopiëren, en scannen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ze geven nu ook die benaming aan pc's waar alles zou moeten verwerkt zitten in het scherm, dus geen "toren" meer. vergelijkbaar met een pc van apple denk ik

Het beste antwoord

Desktop PC bestaat uit een apart beeldscherm en een computer (toren, desktop, in ieder geval apart kastje)
Een all-in-one computer bestaat uit een beeldscherm waar alles in zit, vergelijkbaar met de Apple iMac.
Beide hebben natuurlijk toetsenbord, etc.

Voordeel van een all-in-one is dat je met een stuk minder snoeren zit en dat een heel aantal (nog niet allemaal) een touch-screen hebben.
Wat specs betreft doen de twee niet echt voor elkaar onder, zeker niet als je simpele dingen als tekstverwerking, internetten, mailen en af en toe een film wilt kijken (de items waarvoor computers ca 95% van de tijd voor gebruikt worden). Net zoals bij een laptop, kan je een all-in-one niet heel erg aanpassen aan je wensen. Bij een desktop PC gaat dat wat gemakkelijker...
Prijstechnisch zijn de All-in-ones wat duurder, maar design is wel mooi (persoonlijke mening).

Net zoals met andere PC's (of apparatuur) moet je rustig kijken en vergelijken.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
als design niet echt belangrijk is, is een laptop dan toch iets beter/nuttiger.
ook maar 1 snoer + je kan hem nog eens verplaatsen/meenemen
Thecis
10 jaar geleden
klopt. Zelf ben ik ook bezig geweest voor mensen met een eigen praktijk (fysiotherapie) en ik vond een all-in-one wel wat professioneler staan.
Maar zeker voor persoonlijk gebruik, zou ik zelf denk ik ook wel kiezen voor een laptop.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je een bron voor het "feit" dat de performance niet minder is dan andere desktops
Thecis
10 jaar geleden
Om een echte bron te kunnen leveren, wordt een erg lang verhaal. Er zijn zoveel modellen dus per model kan de performance beter of minder zijn...
Ik heb wel een aantal artikelen waaruit blijkt dat de performance gelijk / vergelijkbaar is desktop PC's (als er gamer versies uitkomen, kun je er gerust van uitgaan dat de performance goed is).
Uiteindelijk vergelijken van specs als intern geheugen, processor e.d., dan weet je zeker welk het meest geschikt is. Als je in beide apparaten dezelfde configuratie hebt, zal je dezelfde performance krijgen. (game PC):
http://tweakers.net/nieuws/90884/msi-brengt-all-in-one-met-radeon-hd-8970m-in-europa-uit.html (thuis / algemeen gebruik):
http://tweakers.net/nieuws/94550/philips-introduceert-android-all-in-ones-met-touchscreen.html http://tweakers.net/nieuws/90399/msi-introduceert-dunne-all-in-one-adora24.html http://tweakers.net/nieuws/89468/toshiba-kondigt-nieuwe-qosmio-all-in-one-aan.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb vorige week een acer aspire E1-771g gekocht als ik deze specs zou vinden in een all-in-one zou het (logischerwijze) net het zelfde moeten lopen maar zal een pak duurder zijn neem ik aan?
Thecis
10 jaar geleden
Ik had even snel die laptop opgezocht. Ik vond hier een prijs van ca 700 euro.
De prijzen van bovenstaande zijn ongeveer als volgt:
MSI game PC: ca 1800 euro (wel met touch screen, 16Gb intern)
philips: ca 450 euro, maar 2 Gb intern dus aanzienlijk minder
toshiba, rond de 1000 euro, volgens mij wel 8Gb Ik ben even uitgegaan van het interne geheugen omdat over het algemeen de rest van de specs daar wel een beetje mee in overeenstemming is.
Dus een grove richtlijn is dat de all-in-one inderdaad een paar honderd euro duurder is. in procenten, heel grof gezegd is dat ca 40%, dus als je rekent op 30 - 50% duurder denk ik dat het een redelijke educated guess is.