Hoeveel ram en rom gebruiken de volgende besturingssystemen?

Hoeveel RAM en rom gebruikt Windows 7 en hoeveel gebruikt xp?

Toegevoegd na 1 minuut:
Edit ik krijg binnenkort een nieuwe pc daarom vraag ik dit want 7 is awesome maar gebruikt denk ik ook meer en Vista is niks voor mij!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Hoeveel Ram je OS verbruikt is afhankelijk wat je ermee gaat doen. XP loopt met een minimum lekker bij 512, en Vista bij een minimum van 1Gb. Maar als je nou toch een nieuwe PC aanschaft, zou ik er minimaal 2Gb in doen voor Win7.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar ik wil ook info over de rom
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In PCs zit geen ROM behalve de BIOS, maar die kun je ook nog flashen en instellen. Alles werkt in RAM geheugen.
Alleen in rekenmachines zit een programma nog misschien in ROM gebakken.
Cryofiel
12 jaar geleden
2 GB is prima voor mailen, Internetten, en elementaire tekstverwerking. Voor beeldbewerking (foto's) heb je meer nodig. Minimaal 4 GB. Ik heb nu 6 GB RAM, en dat zat laatst meer dan vol (hij begon te swappen) toen ik een foto bewerkte. Houd er rekening mee dat de 32-bits versie van Windows 7 maximaal iets meer dan 3 GB geheugen aankan, zelfs als je er meer inzet. Wil je boven die grens gaan, dan heb je de 64-bits versie nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja oke maar ik bedoel met rom de opslag :P
Cryofiel
12 jaar geleden
Opslag? Bedoel je harde schijf cq SSD? Wees blij dat dat geen ROM is, want naar Read-Only Memory kun je niet schrijven...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een ROM (Read Only Memory) is een chip waarin iets vast zit ingebakken. Het is er dus eenmalig ingezet en kan niet geüpdatet worden. Bedoel je niet wat anders?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik bedoel de harde schijf
Om Windows 7 lekker te draaien is een gigabyte of 4 zat.
Om zoals al gezegd wat aan beeldbewerking te doen is de 64bits uitvoering van 7 (net zo duur, dus maakt niks uit) beter, en dan minimaal 8 Gb ram. Om de boel te installeren met nog wat extra programma's, heb je een C partitie nodig van zo'n 50 Gb. Zodanig instellen dat je programma's NIET naar C: schrijven maar naar een andere partitie, dan blijft C ook ongeveer even groot, als je tenminste van tijd tot tijd (1x per week) Ccleaner o.i.d. laat draaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als eerste: rom maakt niet uit, je hebt altijd genoeg.
Dan:

- Windows xp heeft minimaal 512 mb ram nodig
- Windows 7 heeft minimaal 512 mb ram nodig
(- Windows vista heeft minimaal 1 gb ram nodig)

Dit zijn slechts de minimale eisen, als je bijvoorbeeld vista gaat draaien op 768 mb ram, wordt ie heel sloom (zoals mijn ouders doen grrrrrr :( )