Hoe installeer je windows 7 ZONDER dvd drive?

Het is een nogal speciaal geval, de pc heeft geen dvd drive en windows installeren via USB kan ook niet door de Dell bios (een complex stukje software, maar het werkt van geen meter) waardoor ook de externe dvd afvalt. Dit gaat toch net mijn creativiteit te boven en ik hoop dus dat jullie er iets mee kunnen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met heeel veeel floppy's. :)
capthavoc
11 jaar geleden
Is het een of andere serverpc ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Netwerk installatie?

Het beste antwoord

In dat geval de kast open maken en een standaard SATA optische drive tijdelijk aansluiten op de PC.
escape
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou ik ook doen. Goeie tip dus.

Andere antwoorden (4)

Als rechtstreeks vanaf USB-stick installeren niet lukt, misschien vanaf USB-stick eerst mounten en daarna installeren?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals ik al zei, de bios herkent geen usb's en er staat geen software op ( alleen de bios) ik probeer morgen @1, kijken of dat lukt
Probeer eens om de originele bios te achterhalen.
Van veel moederborden ( ook van de systemen van Dell ) zijn gemodificeerde biosversies verkrijgbaar waardoor dergelijke opties wel opengesteld zijn.
Het e.e.a. luistert wel precies, als je niet weet waarmee je bezig bent, dan zou ik er inderdaad zoals eerder al verteld was openschroeven en rechtstreeks een cd/dvd drive aansluiten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou 'm dan downloaden.
Dat kan dan nog!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, ik ga niks downloaden als ik het al op dvd heb en er staat GEEN besturingssysteem op (zoals eerder vermeld, de bios kan ook niet via USB booten)
Als je het ISO bestand hebt zou ik het ISO bestand virtueel draaien in bijvoorbeeld Daemon Tools Lite en dan installeren!
Ik gebruik die methode altijd en dat gaat goed!
Veel Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deamon tools word buiten gewoon lastig als u een besturings systeem buiten windows om probeert te installeren