heb een HP laptop ,met windows 7 hoe krijg ik de taal van engels naar nederlands ?

hoi heb vandaag een HP laptop gekocht windows taal staat op engels ,ooooo maakt niet uit doe ik thuis wel ,maar wat ik ook probeer krijg hem bij configuratie scherm niet op Dutch ,ja kan wel ,maar geeft niet aan toepassen ( reply ) weet iemand hoe of wat b,v,d

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.1K
SimonV
10 jaar geleden
Lijkt niet te kunnen, volgens deze link: http://www.sat4all.com/forums/topic/332772-windows-7-van-engels-omzetten-naar-nederlands/
Amadea
10 jaar geleden
Op mijn laptop met Windows Vista staat het onder Landinstellingen. Wat zou er bij jou dan in het Engels staan, country settings?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Landinstellingen regelt notatie e.d. niet de taal. Als je VS instelt krijg je bijvoorbeeld 1:02 PM te zien ipv 13:02. Dus daar kan je uren knoeien zonder verder te komen. Je kan even kijken of dit werkt: http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows7/install-or-change-a-display-language Dus een LIP downloaden en dan Nederlands kiezen en herstarten.
Amadea
10 jaar geleden
Op een Windows Vista laptop staat wel degelijk de taalkeuze onder de landinstellingen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja snap ik ,maar mijn bios geeft aleen engels ,france en italy ,volgens mij komt die laptop uit een ander land en ben ik gewoon opgelicht klaar
SimonV
10 jaar geleden
Uit m'n link begrijp ik dat een LIP alleen werkt bij een utimate of professional versie, niet bij een home versie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je BIOS? Je bios heeft helemaal niks met de taal van Windows te maken. Een BIOS is altijd in het Engels.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
MrTomaat ; bios taal is NIET altijd in het engels.

Antwoorden (2)

Heb je de professional-versie? Dan kan je de taal uitbreiden en wijzigen. Dwz: niet de taal van het besturingssysteem maar wel per afzonderlijk gebruikersaccount.

Heb je de home-versie? Dan heb je misschien nog 2 andere opties:

1. Een nederlandstalige oem-installatie op de kop tikken en windows daarmee herinstalleren.
2. Vroeger bestonden er "windows extra language packs". Misschien zijn die nog terug te vinden maar ik zou er niet op hopen. Ze waren bovendien erg prijzig!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
capthavoc
10 jaar geleden
De keuze voor je taal is inderdaad vastgesteld vanaf het begin tijdens de installatie.
Je kan sommige zaken wel van taal veranderen of zelf taal pakketten downloaden maar het blijft wat rommelig.
kan ook alleen in profesioneel op ultimate etc Je kan inderdaad de zaak beter opnieuw installeren.
Er zit op je Hp vast een herstel partitie ??
(zit er een windows 7 serie nummer sticker op die laptop ??
dan is de herstel partitie ook window 7
met een beetje mazzel kan je daar fabrieksinstallatie kiezen
en daar tijdens de setup kan je de taal kiezen.
let wel het menu waarmee je de herstel partitie kan bereiken kan wel engelstalig zijn.
Als je dan de eerste stappen van de win 7 setup doorloopt en je vind niet meteen aan het begint welke taal je kan instellen
dan is het toch een engels talige versie, maar dat lijkt me sterkt taal Nederlands
key board US is de keuze die je moet maken
meteen aan het begin.
Heb je geen herstel partitie of is de serienummer sticker XP ?
(Dan heb je dus geen officleel windows 7)
kijk dan of hij wel geactiveerd is. zie Windows genuine logo
in systeem overzicht .
Kijk ook even of hij 64 bits of 32 bits is
je serie nummer kan je vinden met een programma als belarc
(alleen nodig als er geen sticker van windows 7 op je laptop zit _

schrijf dat serienummer op Zoek een passende versie windows 7 dutch
(het mag een andere dvd zijn (of een gebrande) zolang het dezelfde versie is.

let wel een volledig legale versie windows 7 is altijd met sticker
als je deze sticker niet hebt
heb je dus geen volledig legale windows 7
het hebben van een originele dvd is niet hetgene wat je windows legaal maakt, maar de sticker.
zonder sticker heb je dan misschien een werkende en geactiveerde windows maar geen volledige legale versie. Stel iemand anders heeft wel de sticker dan is hij de officeel eigenaar van de software. en stel hij activeerde deze dan krijg jij meldingen dat je software waarschijnlijk illegaal is.
De sticker maakt je windows legaal, dus heb je die
dan maakt het niet uit of je een gebrande versie van windows 7 gebruikt of een andere dvd zolang het maar dezelfde versie is
home premium ultimate etc en of het 32 of 64 bits is succes met herinstalleren
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik geloof dat home premium of ultimate zelfs niet uitmaakt. Je kan een windows 7 home premium ook met een ultimate cd installeren en omgekeerd (omdat de discs identiek zijn). Althans, zo was het met windows vista. Wat wel verschillend is is de 32 of 64 bitsversie en een 32 bits versie kan je bijvoorbeeld niet activeren met het nummer van een 64 bit versie (zal resulteren in een foutmelding). Je kan inderdaad de herstelpartitie gebruiken. Is een beetje afhankelijk van je eigen keuze. Is handig want dan moet je de drivers niet afzonderlijk installeren en is alles kant en klaar weer werkend, maar helaas ook met alle bloatware.
Wanneer het een standaard HP image is, kan je bij de eerste opstart kiezen welke taal je wilt gebruiken.

om hier opnieuw terecht te komen voer je het volgende uit:

Windowstoets + R -> sysprep

Open sysprep.exe en kies voor /oobe .

Herstart je pc en je krijgt het welkomsscherm waar je je taal kan kiezen.

LET OP! DIT IS ALLEEN BIJ CUSTOM MADE WINDOWS IMAGES .

Indien dit niet lukt zal je via de hp recovery je pc terugmoeten zetten, ook dan krijg je weer een keuze menu.

lukt dit ook niet ?

Dan kan je altijd nog vistalizer gebruiken, simpel programma uitgelegd op: http://www.froggie.sk/nl/

Toegevoegd na 1 minuut:
If this works for you +1 please