Waarom gebruiken mensen nog steeds windows xp?

Weet jij het antwoord?

/2500

Daar kunnen meerdere redenen voor zijn. Ik zal een aantal veelvoorkomende redenen noemen. Als je het hebt, en het bevalt goed, waarom zou je het dan vervangen? Je weet nooit of datgene wat je ervoor terugkrijgt, net zo goed bevalt als wat je nu hebt. Een nieuwe versie van Windows kost geld. Op een oudere computer willen nieuwere versies van Windows niet draaien, omdat die meer geheugen en/of een snellere processor nodig hebben. Veel mensen weten niet eens welke versie van Windows ze hebben. Mijn buurvrouw zou het bijvoorbeeld al moeten gokken, en mijn buurvrouw van twee huizen verderop heeft echt geen idee. Die weet waarschijnlijk zelfs niet dat ze Windows heeft... voor haar is dat gewoon "de computer". Veel mensen hebben geen idee hoe ze een nieuwe versie van Windows moeten installeren. Mensen zijn bang dat ze alles kwijtraken als ze een nieuwe versie van Windows installeren. Alle mails, alle foto's, alle belastinggegevens, alle inloggegevens van allerlei sites... Er zullen vast nog meer redenen zijn om niet over te schakelen naar een nieuwere Windows-versie, maar ik denk dat ik met het bovenstaande lijstje de meest voorkomende redenen wel heb genoemd.  

Velen gebruiken het nog om veel redenen. Consumenten: De meesten zijn zich volkomen niet bewust van de beveiligingslekken die massaal gebruikt zullen worden na acht april. Ook denken de sommigen dat ze hun computer heel goed hebben beveiligd tegen malware en dergelijke, vaak is dat juist het tegengestelde. Ook kent een grote groep de gevolgen geen eens en onderschat het. Bedrijven: Bedrijven hebben vaak extreem dure computers gekocht waar dure software op zit, denk aan Adobe Dreamweaver, Adobe Photoshop, Adobe Illustrator en dergelijke. Het is nu crisis en de meeste bedrijven hebben dan geen geld om nieuwe computers te kopen, vaak is dat ook nodig omdat die oudere computers nauwelijks Microsoft Windows 8 ondersteunen noch met zware applicaties, dan lijkt vaan Microsoft Windows 7 een mooie uitweg, maar die wordt ook al over een paar jaar niet meer ondersteund. Kleine bedrijven denken vaak ook net als consumenten dat het wel allemaal wel meevalt. Gemeenten: Gemeenten hebben heel veel verouderde computers met een heel softwarepakket op om alles te doorzoeken etc., daardoor kunnen ze vaak niet zo gemakkelijk nieuwe computers kopen en installeren, het is tevens crisis en de gemeenten moeten ook nog bezuinigen.

Mensen gebruiken nog steeds windows xp omdat ze voor zichzelf geen antwoord vinden op de volgende vraag: Waarom zou men geen gebruik meer maken van windows xp? Als het standaard al op de pc geïnstalleerd staat en nog steeds naar behoren werkt? Waarom zouden ze dan een andere licentie aanschaffen? En nee het kan geen kwaad om windows xp na 8 april te blijven gebruiken zolang je maar de internetverbinding verwijderd. Dat heb ik reeds uit voorzorg gedaan bij mijn windows xp computers. Is dat erg? Nee, er zijn heel veel dingen die je kan doen met een pc zonder internetverbinding. Is internet wel een vereiste dan kan je windows xp maar beter vervangen. Dan kan door een nieuwe dure windows-installatie of door een gratis linuxdistro.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100