Wat is een active directory en wat kun je er mee?

Weet iemand ook gratis online cursussen voor windows home server 2011 of windows server 2008 R2

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.4K

Antwoorden (3)

Active Directory is een soort lijst waarmee een gebruiker op basis van de windows toegang rechten krijgt tot een bepaalde applicatie. Zodra een gebruiker een applicatie start, wordt in de active directory gekeken of deze persoon rechten heeft en zo ja, welke.
11 jaar geleden
De Active Directory is het antwoord van Microsoft om centraal alles in een domein te kunnen regelen. Denk hierbij aan Accounts, Groepen, Computers etc. etc. Het is in ieder geval niet iets voor thuisgebruik (behalve hobby natuurlijk)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De active directory is al eerder beantwoord. Wat betreft de online cursussen; deze ken ik niet. Wel is er een zeer uitgebreid forum te vinden:

http://forum.wegotserved.com/index.php

De zeer actieve gemeenschap en de uitgebreide topics zullen je zeker op weg helpen.