Ik heb op mn router via LAN, 650 kbs download snelheid( via kabel op vaste computer) via WLAN 250kbs (laptop ernaast) hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Er zal altijd verschil zijn tussen bekabeld en draadloos.
De maximale snelheid behaald u alleen bekabeld daar deze minder invloeden heeft van buitenaf.
Het wifi signaal gaat door de lucht en staat daardoor altijd bloot aan allerlei invloeden zoals andere signalen, muren, electrischiteitskabels, zelfs het betonijzervlechtwerk in uw vloer of plafond.
Ook de afstand speel hierbij parten, hoe verder weg de te zwakker het signaal.
Het is tegenwoordig een achterhaald idee dat internet via een desktop sneller gaat dan van een (moderne) laptop.
Als de wifi module van uw laptop zwaar veroudert is kunt u dit opvangen door een nieuw type kaart of een wifi stick.
Als u bij wijze van proef de kabel (indien mogelijk ) nu in uw laptop steekt dan zult u zien dat deze snelheid wederom hoger zal uitvallen dan de wifi.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zowieso zijn vaste computers meestal sneller dan laptops. Bekabeld internet (LAN) zal ook altijd sneller zijn en blijven dan draadloos internet (WLAN). Ook heeft de downloadsnelheid met de snelheid van je computer te maken.