Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het raadzaam om Windows 8 op mijn laptop te installeren?

Ik heb al een tijdje een Sony Vaio SVE1712L1E laptop met 4GB intern geheugen en Win7, maar ik wil er tegenwoordig graag op gamen. Helaas is de FPS (frames per second) aan de lage kant, vaak tussen de 10 en 20 en de meeste games lopen erg laggy en ik moet ze altijd op de laagste kwaliteit zetten.

Ik hoorde van veel mensen dat Win8 sneller was en iets met meer geheugen? Als ik Windows 8 zou installeren, zouden mijn games dan smoother kunnen lopen, of kan ik er iets anders aan doen? Een echte computer kopen mag ik niet!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
720
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Win 7 of 8 heeft daar nouwelijks iets mee van doen, de grafische kaart van je laptop is de bottleneck.
Geen 8 opzetten dus, je laptop zou daar wel eens MINDER bruikbaar door kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat bedoel je precies met echte computer? Een computer is een computer. Je hebt verschillende soorten, de bekendste is de PC. Daarin heb je ook verschillende soorten, zoals de desktop, de laptop, de nettop, noem maar op...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Beste Wasverzachter,

Zoals veel verhalen zeggen is het inderdaad waar dat Windows 8 je systeem hardware matig minder belast. Echter, zal dit in de praktijk geen extreme verschillen gaan opleveren. Denk aan 4 à 5 FPS misschien. Verschilt uiteraard per spel. Geheugen upgraden kán helpen, maar dat ligt natuurlijk aan het soort spel.

Hopelijk heb ik je voldoende geïnformeerd. Vragen? Stel ze!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

W8.1 erop is altijd beter (mijn mening)

VGA drivers installeren (nieuwste)

Jij hebt een AMD Radeon HD 7650M met 1024 MB videogeheugen (volgens specs.)

VGA zal niet te vervangen zijn, dus zal je het hiermee moeten doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met Windows 8.1 haal ik ongeveer 20 FPS minder met Euro Truck Simulator 2...

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding