Ligt er aan wat je Hardware profile is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
sure! is niet voor nix twee keer zo duur.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat hangt geheel af van wat je met de PC/Mac doet.

Over het algemeen hoeft de pc niet onder te doen voor de macintosh, maar dit hangt ook weer geheel van de specificaties af.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Snelheid is altijd hardware specifiek
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zelf heb ik een Mac. Het is niet zo zeer dat hij sneller is. Dit komt voornamelijk omdat de Mac minder goede systemen heeft. Als het systeem precies hetzelfde zal zijn dan is de Mac sneller en beter. Simpelweg omdat het besturingsysteem minder nodig heeft en alles beter samenwerkt dan bij een Windows pc.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Beste,

Dit kun je niet met elkaar vergelijken. Zijn 2 verschillende OS die alles anders benaderren
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het feit is dat OSX gewoon een stuk stabieler is en een betere manier heeft om met RAM om te gaan. Voor multimedia gebruik is een Mac dan ook een stuk sneller. Ook opstarten en terugkeren uit standby of hibernate kan OSX sneller. Windows is in de afgelopen jaren namelijk een grote verzameling geworden van code. Alles is maar op elkaar gekwakt. Daarom is b.v. vista wel anders dan XP, maar niet heel erg. De kernel zoals dat heet is eigenlijk een beetje dichtgeslipt. Met het nieuwe windows 7 belooft microsoft beterschap en de eerste Beta's tests zijn ook zeer positief.

Daarnaast heeft windows nog 1 voordeel. Het draait op heel veel hardware, en je bent niet gebonden aan 1 fabrikant. ( OSX is namelijk niet te koop buiten de mac om -> er lopen rechtzaken tegen 2 bedrijven die dat wel doen) Dit betekend dat de prijzen van een windows computer veel lager zijn dan die van Mac's. Je kan dus een betere computer kopen met windows voor minder geld. De snelste is dus maar een relatief begrip in dit geval.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kunt het uitproberen op je pc. Normaliter draait hier een versie van Windows of Linux op. Er bestaat een mogelijkheid om hier een versie van MAC OSX op te zetten.
Let wel: Het is niet legaal om gebruik te maken van een gehackt besturingssysteem. Het kan wel erg handig zijn om te kijken wat je nou beter vind werken. Mac osx, Linux of Windows.

Informatie kun je vinden door te googlen of door bijvoorbeeld op www.insanelymac.com te kijken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ligt helemaal aan de hardware configuratie maar het is wel dat de Mac hardware beter op elkaar is afgericht en dat maakt Leopard dan weer wat sneller.
Een pluspunt is ook dat Leopard gebaseerd is op Linux wat dus een hoge snelheid met zich mee brengt ( geen lopende processen als dat niet nodig is )