Hoe kan ik mijn printer Canon MP210 resetten?

De printer geeft aan dat het absorbtiekussen vol is. Nu schijnt er een teller in te zitten die deze foutmelding aan geeft. Kan ik deze teller ook resetten of uitschakelen. Heb al van alles geprobeerd maar tot nog toe zonder resultaat. Ik krijg in het scherm achtereenvolgens de melding "E", "2" en "7".
Ben al zo ver gekomen dat ik in het scherm een "0" kreeg en dan kom ik niet verder. Wie kan me helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.8K

Antwoorden (2)

Een vol absorptiekussen-probleem kan gemakkelijk opgelost worden:
1) Open de printer op dezelfde manier als bij het vervangen van een cartridge, zo dat de cartridgeslede in het midden komt te staan.
2) Trek de stekker uit het apparaat, om plotselinge verplaatsing van de cartridgeslede te voorkomen en stoten te vermijden.
3) Ontdoe rustig meerdere keren met absorberend papier (keukenrol, papieren zakdoekje, tissue) de sponsjes (pads) rechts binnenin de printer van inkt.
4) Maak eventueel ook de printer binnenin schoon.
5) Je kunt de melding wegkrijgen door in het service menu te zoeken naar hoe je het apparaat reset. Of de volgende methode gebruiken:

1) Zet de printer uit.
2) Druk de Doorgaan-knop (rode cirkel in de driehoek) in, klik op "Power", en wacht tot de indicator groen licht geeft. Hou de Powerknop ingetoetst.
3) Dubbelklik op "Doorgaan" en laat dan beide knoppen los.
4) Klik vier keer op "Resume".
5) Als je daarna weer op "Power" klikt moet je de geselecteerde actie bevestigen (reset teller absorber).

Hopelijk lukt het je hiermee het voor elkaar te krijgen. Succes!
10 jaar geleden
heb dit ook gehad bij canonprinter.kussentje is niet echt vol,maar ingesteld dat hij na zoveel afdrukken 'vol' zou zijn. theoretisch is het mogelijk om hem te reinigen maar daarvoor moet je hem bijna onmogelijk ver demonteren.het is mogelijk om hem softwarematig te resetten.
volg hierbij deze instructies.
Reset Waste Ink Counter Canon Pixma MP210 and Canon Pixma MP220

Start with printer off
Press and hold resume Button (triangle in the circle) and click “Power” button. green led should be on
hold the Power button, release Resume Button.
Without releasing the Power Button, double click “Resume” button and then release Both Buttons.
Click “Resume” for four times then click “Power” button, to confirm the selected action (reset counter absorber).
Turn off the printer and turn on again.

houdt wel in je achterhoofd dat op een gegeven moment kussentje echt verzadigd is.
kussen door canon laten vervangen kost meer dan nieuwe printer.