hoe verwijder ik een beveiligde map van mijn mac?

Hoi,

Ik heb na het downloaden van ckeditor een mapje met samples op mijn bureaublad maar hij kan blijkbaar niet meer verwijdert worden, dus mijn vraag is hoe verwijder ik hem? ik kan hem ook niet openen...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Bij toon info kun je onderaan zien wie of welke groep er lees en schrijfrechten heeft op die map, zet het allemaal even op read/write en dan moet het mogelijk zijn om de map te verwijderen...

Via terminal kan het ook, maar dan via 'sudo rm -rf /Volumes//Users//Desktop/'

< > weglaten bij de naam, met de TAB toets kun je naam automatisch af laten maken, door bijvoorbeeld de eerst twee letters van je HD te typen en daarna TAB toets...