Hoe geef ik al mijn routers hetzelfde ESSID?

Ik heb achter mijn kabel modem een Sitecom WL-153 en op zolder een Netgear Wireless N 150. Nu hebben beide apparaten een ander ESSID. Als ik van beneden naar boven loop, moet ik met mijn telefoon of laptop boven opnieuw inloggen op het draadloze netwerken. Hoe kan ik ervoor zorgen dat beide hetzelfde ESSID hebben en ik niet meer apart hoef in te loggen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
tip: koop een wifi repeater. dat is een ding dat je wifi signaal opvangt en dan weer versterkt uitzend. schakel de wifi router die het verst weg is van je modem dan wel
uit.

Antwoorden (2)

Dat kan niet, en helpt ook niet. Achter de schermen gebeurt heel veel waar je geen weet van hebt.
Als je via je modem communiceert, dan maken modem en provider een sessie aan, waardoor de communicatie verder via die twee verloopt.
Als je via de router wilt communiceren is dat een andere communicatieroute, en die moet opnieuw opgezet worden.
10 jaar geleden
Je kan de SSID van je routers wijzigen door er op in te loggen. Je kan dit doen door, buiten het netwerk om, de router bedraad aan een computer te hangen (computer dus uit het netwerk halen) en in de browser het ip adres ervan intypen (staat in de gebruiksaanwijzing. In de web interface kan je nu de SSID wijzigen. Ook moet je er voor zorgen dat de routers een vast ip adres krijgen ze beide in hetzelfde ip bereik liggen. Schakel van de router boven ook de dhcp uit. Die zorgt voor het uitdelen van ip adressen aan de aangesloten apparaten en twee dhcp servers gaan elkaar verschrikkelijk in de weg zitten.
Dit zijn altijd leuke uitdagingen....