Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik mijn Windowsinstallatie van oude computer op mijn mac zetten?

Ik heb nu een tijdje mijn mac maar mis wel een aantal game's. Nou wil ik met bootcamp een soort 2de computer (windows) op mijn mac zetten met bootcamp. Nou heb ik nog 2 computers waar ik gewoon windows op heb maar die ik niet meer gebruik om dat ze kapot zijn. Zou ik die windows kunnen overzetten op mijn mac op bootcamp? Want ik geloof niet dat ik een installatie cd heb o.i.d.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
498

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat gaat waarschijnlijk niet lukken. Want de Windows-installatie op je PC is niet voorbereid om te draaien op een andere computer.

Windows op BootCamp draaien zul je dus moeten realiseren via het normale proces, en vervolgens kijken hoe je de bestanden op je oude computers zou kunnen benaderen. Want de programma's zou je in principe moeten kunnen overzetten (Program Files), of op z'n minst je documenten (My Documents).

Eén mogelijkheid voor dit laatste is bij een PC-winkel een hardeschijfbehuizing kopen met een USB-aansluiting, en die aan je Mac hangen nadat je Windows hebt opgestart.

Dat of eerst je PCs repareren (softwarematig ofwel hardwarematig) en een overzetprogramma gebruiken om de boel over te zetten. Zie bron voor een programma hiervoor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Goed zeg!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding