Ik wil een recovery van mijn laptop maken maar de recoveryschijf lijkt leeg. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Bij "deze computer" staat een schijf "Recovery". Nu lijkt het dat de laptop (hp-g62) een software? fout te hebben en zou ik met de recovery terug willen gaan naar de fabrieksinstellingen. Als ik de schijf open zie ik de melding dat de map leeg is. Bij eigenschappen staat dat 11 Gb gebruikt is en 2 Gb beschikbaar. Hoe kan ik op deze laptop de recovery terug zetten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dat is dus schijnbaar leeg,
Wellicht is onderstaande link handig ?

Toegevoegd na 28 minuten:
voor alle duidelijkheid de schijf lijkt leeg omdat dit een "Hidden" partitie is die je niet onder normale omstandigeden kunt inzien
bij het ene merk helemaal niet en bij hp in dit geval wel as schijf maar geen directe toegang tot de inhoud

dus lijkt mij dat je recovery partitie intact is
dus kan je de hotkeys gebruiken ook las window het helemaal niet doet
tip als je de zaak weer herstelt hebt en een paar lege dvd hebt
kun je wellicht in het geval van HP ook onder alle programma HP recovery ook iets in de trend vinden van HP burn media recovery
daarmee kun je een backup maken van de recovery partitie
als backup van de backup zeg maar is wel heel belangrijk om te hebben mocht ooit je Harde schijf het eens begeven en je dus alles kwijt raakt ook de hidden partitie
via die set dvd kan je dan een hele nieuwe HD inrichten inclusief recovery partitie, je zal niet de eerste zijn die nog nooit die recovery set heeft gebrand, zijn harde schijf ziet crashen en dan bij HP op de stoep moet staan om een nieuwe recovery set te moeten kopen
zonde terwijl je met 2 a 3 dvd branden klaar bent
capthavoc
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Nu draai ik de systeemrecovery en nu geeft de HP aan: Uw computer heeft geen herstelpartitie (in rood). Ik heb zelf geen Windows software op schijf. Wat moet ik doen?
capthavoc
10 jaar geleden
AI tja
Daar was ik al bang voor
officieel moet je nu een recovery kit kopen https://www.best2serve.com/page/rcd_search?utm_source=HP-Customer-Care&utm_medium=referral&utm_campaign=RCD&utm_content=docname_c02682650 Maar kijk eens op je pc naar de windows sticker
welke versie windows staat daar op ?
in feite kun je elke willekeurige install dvd gebruiken om windows er weer opnieuw op te zetten.
zolang het maar precies dezefde versie windows is
dus heb je windows 7 home basic ?
dan kun je niet bijv een windows 7 ultimate gebruiken
op marktplaats worden wel eens goedkope dvd aan geboden
aangezien je een officiele sticker met serie nummer op je pc hebt
maakt het niet uit welke install dvd je er voor gebruikt
gebrand of een officieel geperste. het voordeel van een recovery kit kan wel zijn dat als je pc bijvoorbeeld toen hij net uit de doos kwam extra software licenties had
bijv microsoft office nero brand programma
vaak is dat wel te verwaarlozen maar toch. Deze extra programma's krijg je met een gewone install dvd niet meer terug.
en bovendien heb je dan ook geen herstelpartie meer. Het is zo zonde dat zoveel mensen vergeten die recovery dvds zelf te branden. het scheelt je echt handenvol geld en frustratie.