hoe maak je twee profielen met verschillende wachtwoorden lijken dat het 1 is? (windows 7)

Ik wil graag dus dat ik twee verschillende accounts op mijn computer, maar ik wil het zo dat er maar 1 gebruikersprofiel te zien is en afhankelijk welk wachtwoord ik intyp, dat hij dan inlogt op dat account.
ik heb er ooit iets over gelezen maar ik weet niet meer waar en wanneer, dus ik hoop dat iemand het hier nog wel weet hoe dat gaat.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je datgene bedoelt wat hierboven geplaatst is (invoeren van gebruikersnaam en wachtwoord), dan doe je het volgende:

1. Zorg dat er inderdaad 2 accounts zijn (kan ook later);
2. Druk Windows toets + R (of ga naar Start en gebruik de zoekbalk) en typ zonder aanhalingstekens "secpol.msc"
3. Klik de tweede entry aan (mijn pc is Engels, en het heet Local policies)
4. Kies hier weer de onderste (bij mij Security options, moet wel iets van "Beveiligingsbeleid" zijn of zoiets)
5. Scroll naar beneden tot je iets ziet over interactief inloggen (Interactive logon). Zoek hierbij naar de instelling "Laat laatste gebrukersnaam niet zien" (of iets in die trend), dubbelklik, en zet deze AAN.
6. Nu wordt je bij inloggen gevraagd om gebruikersnaam én wachtwoord in te voeren.

LET OP: je gebruikersnaam is zo nu en dan ANDERS dan je weergegeven naam. Om achter je gebruikersnaam te komen (bijvoorbeeld bij een weergavenaam van voor+achternaam), druk je windowstoets + r (of weer diezelfde start zoekbalk) en typ je "lusrmgr.msc" - kies Gebruikers, en daar staat onder "Naam" de gebruikersnaam en onder "Volledige naam" je weergavenaam. Desgewenst hier ook aan te passen.

Toegevoegd na 21 minuten:
Het aanpasgedeelte in mijn laatste zin bedoel ik overigens de weergavenaam mee. In de instellingen hiervan kan je nog veel meer aanpassen als admin, maar dat laat ik buiten beschouwing ;)