heb een d partitie en een c partitie en wil op c win7 installeren maar nu staat op c winxp hoe moet ik dat doen ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
Bij mij installeerde Windows 7 zich automatisch op C.
Dat wil zeggen: als ik Windows XP startte, stond XP op C.
Als ik Windows 7 startte, stond Windows 7 op C (en XP op D).
SimonV
10 jaar geleden
Sorry vergeet mijn bericht. Want W7 staat nu wel op de D-partitie, hetgeen jij niet wilt.
SimonV
10 jaar geleden
Ik begrijp je vraag nog niet helemaal: mag windows xp verdwijnen? Dan kun je de CD van Windows 7 opstarten en zeggen dat je W7 op de C-partitie wilt installeren.
capthavoc
10 jaar geleden
je verhaal klopt wel maar je bekijkt waarschijnlijk window7 vanuit de opstart van xp ? dan staat hij inderdaad op de D partitie
maar als je later windows 7 opstart lijkt het alsof je XP op D staat ?
het wisselt gewoon. Maar even terug naar de vraagsteller wil je windows 7 naast xp ? gewoon naar de d installeren Wil je windows 7 over xp gewoon naar de c partitie (waar nu winxp op staat installeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
is al opgelost weet nu hoe ik het doen moet , bedankt voor het reageren
groetjes

Antwoorden (1)

Windows 7 cd in de speler, via deze weg kun je een upgrade uitvoeren met eventueel behoud van je programma's (moeten ze wel windows 7 compatibel zijn). Je kunt ook je computer opstarten vanaf cd en kiezen voor een schone installatie (op partitie c), hierbij raak je wel alle geïnstalleerde programma's kwijt en zul je alles er opnieuw op moeten zetten. Let er ook even bij op of je de juiste drivers voor windows 7 hebt voor de hardware (videokaart, geluidskaart enz.).