Ik heb Windows7 en ik krijg de hele tijd foutmeldingen over een .dll bestand dat mist of waar een fout in. Hoe kan dat en wat kan ik eraan doen?

Ik had eerst Vista, ben overgestapt naar Windows7 en heb alles van Vista verwijderd. Nu ben ik zegmaar overnieuw begonnen en installeer ik mijn games ook weer. Alleen als ik een game heb geïnstalleerd geeft hij een foutmelding over een missend .dll bestand. Ik heb al vanalles geprobeerd, zoals een goede kopie van het bestand in de map te zetten, maar met wisselend succes. het liefst wil ik weten wat de oorzaak is en waarmee ik ervoor kan zorgen dat het helemaal niet gebeurt.

Bij voorbaat dank.

Toegevoegd na 39 minuten:
Ik heb deze foutmelding gehad bij tot nu toe de enige twee games die ik heb gedownload/geïnstalleerd:Call of Duty Black ops (die het inmiddels weer doet doordat ik de goede kopie in de map heb gezet) en Duty Calls, een spel dat ik heb gedownload van internet.

Zo ziet de foutmelding eruit:

DutyCalls.exe - ongeldige installatiekopie

C:\Program Files\Duty Calls\binaries\Win32\D3DCOMPILER_43.dll is niet geschikt voor Windows of bevat een fout. probeer het programma opnieuw te installeren met hulp van de oorspronkelijke installatiemedia of neem contact op met de systeembeheerder of sofwareleverancier voor ondersteuning.

Aan de specs kan het ook niet liggen denk ik omdat het prima heeft gedraaid op Vista.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is evident aan Windows, ik ken het OS niet anders als zo. Een advies wat je niet wilt horen, maar kijk eens naar een Mac als je weer toe bent aan een nieuwe computer.

Antwoorden (4)

Wat zijn de specs van je computer? Om welke game(s) gaat het? Hoe heet de missende .dll? Heb je al geprobeerd het .dll bestand in windows map, system of system32 map te zetten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heeft te maken met Direct X van microsoft, opnieuw installeren van direct X 9 helpt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoelt u niet directX11 die heb ik zelf al geprobeerd te updaten maar ik heb hem nog niet opnieuw geïnstalleerd, dat kan ik wel proberen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://pcsupport.about.com/od/findbyerrormessage/a/d3dcompiler_43-dll-not-found-missing-error.htm Hier staat de hele uitleg, in het Engels wel. Ik heb dit ook voorgehad en dit werkte!
http://pcsupport.about.com/od/findbyerrormessage/a/d3dcompiler_43-dll-not-found-missing-error.htm

Hier staat de hele uitleg, in het Engels wel. Ik heb dit ook voorgehad en dit werkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer anders:
-rechtermuisknop op de snelkoppeling
-eigenschappen
-compatibiliteit
-compatibiliteits modes aanvinken
Dan een ander pakket kiezen