Ik heb een harde schijf en die weergeeft een bsod, wat kan ik doen?

Ik heb een systeem en die weergeeft de volgende een bsod met het kenmerk 0x7B. Dit probleem is hard drive gerelateerd aangezien een andere ssd wel werkt.

Merkwaardig is, is dat de hard drive die een bsod weergeeft, op een ander systeem wel gewoon boot, maar hij boot niet vanaf het systeem waar hij aanvankelijk inzat. Beiden zijn het ssd's.

Ik heb alles al geprobeerd. Mdsched.exe geeft geen errors. bootrec.exe /fixmbr faalt niet, chkdsk faalt denk ik ook niet, maar is veel te snel klaar met checken. Vreemd is wel dat wanneer ik navigeer naar de C:\ via de command prompt in recovery mode, de C:\ drive gewoon leeg is?

Er staat: 'Directory of C:\ System Preserved
File Not Found

Kortom, niets helpt, dit is de vreemdste bsod, die ik ooit ervaren heb. Alle hulp is welkom.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

0x7B is vaak "INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE". Meestal is dit een verkeerd aangesloten HD maar het kan bv ook een verkeerde instelling in de BIOS zijn.
Maar in jou geval denk ik dat het een driver probleem is. Dit verklaart waarom een andere SSD wel werk op deze computer en de 'kapotte' niet werkt op deze maar wel op een andere pc. Verwijder de driver eens en installeer een nieuwe.