Als ik mijn pc opstart krijg ik deze melding (zie foto) hoe moet ik dit oplossen?

Als ik mijn pc opstart krijg ik deze melding (zie foto) het probleem is echter dat ik niet kan kiezen of ik hem normaal wil opstarten want als ik op de pijltjes toetsen druk gebeurd er niksik heb verder windows 7 en geen dingen verandert in mijn pc kast

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K
ronron1212
10 jaar geleden
gewoon met de pijtjes toets op normaal starten zetten en enter geven

Antwoorden (5)

In principe heb je 2 vragen?

1 waarom staat het scherm er?

2 waarom kan ik met de pijltjes toetsen niks aanpassen?

Vraag 1: de reden van dit scherm kun je zo niet zeggen, de computer geeft aan dat hij verkeerd is afgesloten. Die kans is natuurlijk erg aannemelijk maar niet zeker. De oplossing kan simpel weg zijn "windows normaal starten" Maar je zegt dat de pijltjes toetsen dat niet doen. komt op vraag 2: De reden dat je met de pijltjes toetsen niets kunt aanpassen is meestal omdat het een draadloos/bluetooth toetsenbord is die pas geactiveerd/herkend wordt op het moment dat windows verschijnt. Meestal is de oplossing een normaal bedraad toetsen bord aansluiten en hij moet het doen.

PS.

Als de computer oud is zou het kunnen dat hij een usb kabel niet pakt en het toetsen bord nog met een ouderwets paarse stekker moet worden aangesloten.

Succes verder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoals MaartenB al zei, dit is ivm je USB toetsenbord. De foutmelding kan mogelijk zijn dat er een bestand van Windows veranderd/verwijderd is. Eerste wat in me opkomt is om van de Windows 7 setup schijf op te starten, heb je die niet, Google even voor een ISO. Als je die schijf hebt, start er van op en klik dan linksonder op "Repair this computer" (deze computer repareren), klik dan op Command Prompt (commandoprompt), en typ dan "sfc /scannow". Als dat klaar is, reboot.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het probleem blijft voortdoen moet je géén opstart herstel aanklikken want dan loop je risico dat ie vastloopt . Wat je moet doen is opnieuw opstarten en dan shift + f8 ( iedere pc anders ) , dan zit je ineen menu je klikt daarna windows herstellen . Je hersteld dan je hele pc .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
er is nu alleen een oplossing voor het inschakelen van het toetsenbord en muis en dan volgt de rest!

er staat waarschijnlijk een vinkje uit in de bios (HOE KOMT UW IN DE BIOS ? als u de pc opstart krijgt uw (vaak onderin) een keuze met Bios ect ect kies voor bios (het gaat snel voorbij en is vaak bijna niet te lezen) de bios toetsen zijn vaak f2 of delete ..

dan kan u daar van alles instellen uw gaat opzoek naar usb keyboard and mouse (dit staat denk ik disabled (het moet naar enabled )

helaas kan uw dit alleen met het toetsenboord doen want die doet het daar wel..

als uw dit hebt gedaan klik op f10 boven in het toetsenboord klik yes

en dan kan uw gewoon naar beneden met de pijltjes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat scherm komt me akelig bekend voor.
Mijn harde schijf had een slechte plek op de plaats waar het O.S. stond en dan kan windows een beschadigd bestand niet lezen, en krijg je ook deze melding.
Je kunt dan blijven opstarten, maar ook opstartherstel kan een beschadigd bestand niet repareren.
De harde schijf is uiteindelijk vervangen door een nieuwe...