kan ik mijn telefoon ook gewoon rooten zonder alle back-ups?

Dus gewoon rooten en wat thema/ROMs downloaden en genieten van apps waar voor geroot moet zijn, kan dat ook?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

ja dat kan.. maar waarom zou je geen back-up willen? kan nooit geen kwaad als er iets mis gaat
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De één staat los van de ander.
Je backups heb je nodig om terug te kunnen grijpen als er iets mis gaat.
Dit heeft niets nodig met het al of niet hebben van Root.
Maar let wel op, niet alle backups werken als je roms gaat wisselen.

Root is niets anders dan je zelf meer rechten geven op je toestel.
Zie het als administrator in windows, alleen hier heet dit Superuser.
Alleen om de mogelijkheid te hebben om een rom te flashen heb je geen root nodig, daar deze procedure gebeurt voor dat de android zelf opstart en hiermee dus ook de root.
De root wordt dan namelijk ook overgeschreven, net als alle andere software/apps en instellingen.
Vandaar dat sommige backups wel handig zijn.
Denk bijvoorbeeld aan clockworkmod, je kan hiermee je compleet geinstalleerde rom inclusief instellingen apps en dergelijke mee backuppen.
Als een flash dan in zijn geheel mislukt of niet bevalt, kan je altijd weer teruggrijpen naar de backup die je eerder hebt gemaakt met clockworkmod.