Hoe los ik deze error op?

Goedemiddag allemaal.

Ik heb net een poging gedaan om Mac OS X op mijn PC te installeren via een x86 versie. Dit wil allemaal prima, tot dat de pc na de installatie voor de eerste keer moet opstarten. Dan krijg ik de error: "Still waiting for root device". Deze gaat niet weg.

Weet iemand hoe ik dit moet oplossen en wat deze error inhoud?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (1)

is 1 van de meest gehoorde problemen bij installatie.
Het betekend dat de installatie de sata/ata controllers om jou moeder board niet herkend. wat kunnen we er aan doen?

Oplossing 1 - ze te drive als eerste master
OsX verlangt dat het de eerste drive is bij installatie dus IDE0 is wat kun je daar aan doen? probeer alle andere drives los te maken of zorg dat jou drive als eerste aan gesloten is soms moet je de Master slave jumper settings veranderen.
let goed op in sommige gevallen als de ide dvd speler op slave staat maar hij zit als enige op de controller kan het als nog fout gaan, door de drive op cable select te zetten werd dit probleem verholpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je 2 schijven in je laptop hebt kan je nog op de andere schijf installeren.
Ook is het niet mogelijk om naar een partitie te installeren, je moet echt de gehele schijf gebruiken voor de installatie. Staat je install al op de eerste schijf dan zou het ook nog een foutje in de bootloader configuratie zijn, je zou ook in dat geval eens opnieuw kunnen installeren om te zien of het dan wel werkt.