Hoe haal je een pc met windows 7 van de veilige modus af?

Het beeld is nu heel lelijk enzo, dat komt omdat hij in de veilige modus staat. hoe haal je dat er af?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.4K

Antwoorden (2)

Zodra je je pc start(voordat de windows 7 boot logo wordt weergegeven druk dan op F8 en dan met de pijltjes selecteren op windows starten in normale modus.

Toegevoegd na 2 minuten:
P.S bij héél sommige pc's schijnt F8 niet te werken, in de meeste gevallen werken dan F5 en/of F10.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kom je dan in een blauw menu? welke optie moet ik dan aanklikken, ik kom namelijk in een blauw engelstalig menu..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in de meeste gevallen kom je inderdaad of in een blauw of zwart menu, dan krijg je verschillende opties zoals: windows starten in veilige modus, windows starten in normale modus etc.. gewoon met de pijltjes selecteren op windows opstarten in normale modus, mocht dit niet lukken probeer dan het volgende:
Sluit in Windows eerst alle programma’s af die je nog geopend hebt
Klik op Start en dan op Uitvoeren
In het venster dat dan verschijnt, type je nu de tekst msconfig en klik je vervolgens op OK.
De Systeemconfiguratie tool verschijnt.
Klik bovenaan op het tabblad BOOT.INI. Onder Opstartopties haal je een vinkje weg in het vakje voor “/SAFEBOOT”. Klik op OK.
Nu verschijnt er een melding in beeld dat je de computer opnieuw moet opstarten. Klik op “Opnieuw opstarten”
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
windows 7 heeft geen boot.ini meer.... http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/What-happened-to-the-boot-ini-file
laat hem even opstarten, ga dan naar start - uitvoeren (of Windows toets ingedukt houden, en tegelijkertijd R) en typ msconfig, daarna enter. Ga naar het tabblad Computer opstarten en zorg ervoor dat het vinkje bij Opstarten in veilige Modus uitgeschakeld is. Klik op toepassen, OK en herstart eventueel. Succes!