Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom vind Windows Search tegenwoordig niet alles meer?

De laatste jaren vaker te maken gehad met dat ik naar bepaalde titels of bestandsextenties zocht en Windows Search niets kon vinden. Later vond ik de bestanden alsnog handmatig. Ik heb hierin geen typfouten gemaakt en de bestanden waren niet verborgen.

Dit probleem komt vaker voor als ik wil zoeken op een externe hardeschijf. Hoe kan dit? Waarom werkt een zoekfunctie van Windows niet?

een maand geleden
427
LeonardN
een maand geleden
Deze al gezien: https://www.reddit.com/r/Windows10/comments/3fel4k/windows_search_not_returning_results_from_second/

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Sinds W7 is de zoekfunctie gemarginaliseerd. De reden is inmiddels bekend.
Als je wil zoeken in je PC kun je het gratis programma Everything installeren.
Dan heb je de ervaring van XP en misschien wel beter.
(Lees meer...)
een maand geleden
wilkers
een maand geleden
Dit was preciés wat ik nodig had. Enorm bedankt!
Antoni
een maand geleden
@janjan, wat bedoel je met 'De reden is inmiddels bekend.'? Welke reden is er dan?
LeonardN
een maand geleden
Wat is er gemarginaliseerd aan de zoekfunctie dan? Geef eens een opdrachtje wat je met XP wel kon en met Win 7 en later niet.
janjan
een maand geleden
Ik zoek Amelie de film ergens op mijn pc en Windows komt met webresultaten. Zoiets simpels dus.
wilkers
een maand geleden
Plus het blijvend zoeken en geen resultaten vinden, terwijl het bestand écht wel op je PC staat. Ik was op zoek naar specifieke RMS scripts, waarvan ik wist dat ze op de pc stonden. Windows search vond er geen één, terwijl 'Everything' dat voorgesteld werd het in enkele seconden vond.
LeonardN
een maand geleden
janjan
Dan zoek je op de verkeerde plek imo
Je zoekt bij de windowsknop
Zoek eens in windowsverkenner
Dan zoek je altijd tussen bestanden, ipv
apps+heel internet+je bestanden
LeonardN
een maand geleden
En als je de film dan niet meer hebt staan (ook al denk je van wel, of de naam komt niet overeen oid) dan komt die zoekfunctie bij de windowsknop idd met webresultaten.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding