Ik weet het niet precies bij Windows 8, maar bij mij (Windows 7) gaat het als volgt: klik op de Start-knop en ga dan naar Configuratiescherm (staat rechts). Klik dan op Systeem, daar staat info over je besturingssysteem.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is vrijwel onmogelijk. Als je iets van Windows 8 wist wist je dat er bij Windows 8 (niet Windows 8.1) geen startknop meer is. Start is nu een scherm met allemaal apps, ook wel tegels genaamd.

Andere antwoorden (5)

Druk op het windows logo op je toetsenbord (of ga gewoon naar Start (met de live-tiles).

Typ daarin: winver en druk op enter.
10 jaar geleden
Dat staat direct onder de tegel systeeminformatie.
Als je die tegel niet standaard hebt ga dan met de muis naast de tegels staan en klik rechtermuisknop. Dan krijg je de rechts onderin het scherm de optie "alle apps". Als je die kiest krijg je alle apps (jawel:-) en daar zit systeeminformatie ook bij.

Toegevoegd na 2 minuten:
Maar wat powergen zegt is ook prima
10 jaar geleden
Een gelijkaardige methode dan de andere opties, maar korter omdat je niet door de GUI van het startmenu of de tegeltjesinterface moet:

WINKEY+R --> winver intikken en enteren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Windows knop + R >typ: wiinver > [enter]. Je krijgt nu een dialoogvenster te zien waarin is af te lezen de windows versie en eventuel geïnstalleerde service pack's
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb zelf Windows 8. Je klikt op verkenner (dat tekentje van die mappen) op bureaublad en klikt met rechtermuisknop op Computer in de linker zij balk. Klik dan op eigenschappen en dan zie je een groot scherm met daarop jouw Windows 8 versie.