Schermresolutie te hoog gezet met Windows 7 hoe terug te zetten ?

Ik heb per ongeluk m'n schermresolutie te hoog gezet.
Kan ik m met mn toetsenbord aanpassen want m'n komputer doet t maar t scherm niet b.v.d. Giovanni

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nog niet zal t morgen ochtend proberen
En meerntips zijn toegestaan

Antwoorden (1)

Je computer opstarten, tijdens de booting op F8 drukken en dan kiezen voor opstarten in veilige modus met lage schermresolutie. Je hebt dan gewoon beeld maar met een hele lage resolutie zodat het scherm er heel groot uitziet.

Daarna kun je via het configuratiescherm de beeldschermresolutie weer terugzetten naar een voor het beeldscherm aanvaardbare waarde.
Daarna gewoon de computer weer opstarten in normale modus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kan m'n scherm niet zien dus niet zien wanneer hij aan t booten
is
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het zijn de instellingen wel want ik heb t zelf gedaan maar nu kan ik niets zien dus ik zie niet waar ik op klik
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lijkt me idd. dat dan je videokaart zelf er de brui aan heeft gegeven. Iedere computer start altijd eerst op met een standaard 640x800 resolutie.
Hiermee worden de eerste DOS schermen getoond, alsmede het menu dat na het indrukken van F8 verschijnt of de weergave van de BIOS instellingen als voor die optie wordt gekozen. Pas als Windows wordt doorgeladen wordt de laatst ingestelde videoresolutie weer actief, niet eerder...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is de kabel tussen monitor en pc goed aangesloten en niet los?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je niet weet wanneer je computer aan het booten is dan zet je hem aan, wacht 2 seconden en dan blijft je geregeld, zeg bv 2x per seconde, de F8 toets indrukken. Hou dit vol en na een korte tijd verschijnt het menu voor veilige modus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok zal proberen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar t zijn de hertz die ik omhooghef gezet maakt dat meer verschil?????
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De maximale beeldverversingsrate voor een standaard TFT monitor is 75 Hz. Elke instelling hoger dan dat geeft problemen. Maar nogmaals: de ingestelde waarden worden pas toegepast als Windows in zijn geheel geladen is en de video drivers voor je videokaart. Daarvóór wordt standaard altijd eerst de laagste resolutie gebruikt om het zgn. DOS opstartscherm weer te geven.
Zodra je het opstarten en inladen onderbreekt met F8 dan heb je altijd een zgn DOS scherm waarin je door middel van een menu een optie kunt kiezen. Als je windows dan doorlaadt in de veilige modus dan wordt dit ook in een lage resolutie uitgevoerd!
De video instellingen worden dan genegeerd.