Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je in windows vista het scherm 180 graden draaien?

ik heb mijn monitor aan een beugel bevestigst maar omdat de vesa aansluiting er hoog zit is het scherm nog te laag op de hoorgste stand van de beugel.

een oplossing is wellicht om het scherm andersom aan de beugel te bevestigen alleen moet ik dan het beeld 180 draaien in windows. is dit mogenlijk?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Welke grafische kaart heb je in de computer zitten en welke windows draai je
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
windows vista basic icm Intel GMA X3100 (als ik het goed heb gegoogled)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bovenstaande antwoorden kloppen wel maar je kaart en videodriver moeten het ondersteunen. Zoek eens in de eigenschappen van die kaart en kijk of je een vinkje aan kan zetten die rotatie toestaat. Werkte in XP al op ongeveer die manier, in W7 ook dus zal Vista niet veel anders zijn.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kan de toestencombinatie CTRL+ALT+pijltje boven,onder,links,rechts drukken. Dit draait het beeld. CTRL+ALT+pijltje boven is weer normaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
paar keer geprobeerd maar zonder succes.

Andere antwoorden (2)

Ja, dit is mogelijk. Druk op ctrl + alt + pijltje naar onder. Anders, rechtsklikken op bureaublad, grafische opties en dan rotatie.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ctrl + alt + pijltje naar onder werkt helaas niet,in grafische opties/eigenschappen is rotatie geen optie. moet het misschien via het configuratiescherm?
Als je de Windows knop inhoud en dan op X drukt, komt er een scherm met verschillende opties. Misschien staat het daar tussen? Ikzelf heb nog XP dan kun je gewoon met de pijltjes werken. Ik heb gehoord dat ligt aan je video kaart of deze optie beschikbaar is. Als je het niet kan de Microsoft site je misschien helpen, die hebben ook een help functie
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding