Dat heeft eigenlijk geen zin,als je upgrade naar windows 8
gaat je licentie van windows 7 naar windows 8
dus een image van je oude windows 7 wordt ongeldig
een image is alleen handig als je systeem daarvoor niet is geupgrade
Dus windows 8 er op en dan een image branden
maar ik vind het sowieso geen handig systeem tenzij je een groot netwerk hebt en dan nog maakt je een apart image van de minimale settings en niet van de documenten die er mee gemaakt worden dat doe je apart

Bovendien een beetje moderne laptop heeft een herstel partitie ?
Zie je handleiding of de website van de fabrikant van je laptop trefwoord recovery partition, merk/type laptop

(heb je die backup DVD set gemaakt ?? of zat die erbij
recoveryset ??? fabrieksinstellingen cd MET windows, niet alleen drivers ???
Elke laptop met een herstel partitie
heeft een apart programma waarmee je dus een fabrieksinstellingen dvd MOET branden (als deze er niet los bij geleverd is )
want als je herstel partitie verloren gaat heb je die als backup
zonder die set moet je weer een nieuwe windows kopen
(in principe)

Maar denk goed na voordat je windows 8 er op zet
want niet alle versies kun zomaar downgraden
zeker niet zonder tussenkomst van de microsoft helpdesk

documenten kan je beter gewoon los kopieren naar een andere schijf dan c: of los branden op dvd of externe hd

losse programma kan je beter later handmatig weer terug zetten.
capthavoc
11 jaar geleden
Start > Configuratiescherm > systeem en beveiliging > backup en herstel > maak een systeem image (weet niet de precieze vertalen van EN>NL). Hier kun je een image van je C schijf maken.

Zoals eerder aangegeven, zeg je dat je windows 8 erop gaat zetten, het is dus inderdaad wel nutteloos dat je een image gaat maken van je windows 7 voordat je upgrade, maar als je dat echt wilt kun je dat doen...