Hoe kan ik de computer locken wanneer ik de monitor uit zet?

De vraag is duidelijk, andersom. Dus niet de monitor uitzetten wanneer ik win+L in tik, maar WIN+L intikken wanneer de monitor uitgaat. Een beetje het zelfde als met je telefoon of tablet, die op slot gaat als je je scherm uitzet.

Reden is dat ik met 1 druk op de klikaanklikuit de monitoren uitzet, zou fijn zijn als dat ook in een keer windows op slot zet.

Ik heb gezocht, maar dan krijg je de vraag hoe je de monitor uitzet als je windows locked.

Het kan wel, want Windows RT doet het ook op de tablet, dan moet het toch niet moeilijk zijn om die detectie ook toe te passen op monitoren?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik begrijp wat je wil, maar dit gaat je niet out-of-the-box lukken.

De computer leest doorgaans niet de aan/uit-status van de monitor uit. Omdat er geen (nauwelijks) vraag naar is zullen drivers e.d. dit ook niet ingebouwd hebben. Vooral niet omdat het de algemene conventie is om de monitor als slaaf van de computer uit te zetten, en niet andersom.

Dat je touch-screen hebt geeft technisch wat meer mogelijkheden, maar als het niet in de driver zit dan is er maar één mogelijkheid: en dat is dit in de driver in te (laten) bouwen. Dat kost je dus de nodige kennis of financiën.