hoe kan ik best bestanden zoeken in Windows 8?

als ik iets wil vinden dat "ergens" op mijn pc staat, hoe pak ik dat best aan? Ik kan wel bestanden zoeken die ik weet staan (bv. een gedownload bestand in de map "downloads") maar gewoon iets zoeken waarvan ik niet goed weet waar ik het juist bewaard heb, dat lukt niet. hoe doe ik dat best in Windows 8?

2.3K

Antwoorden (4)

Als je met je muis naar de rechter zijkant gaat komt daar de charms balk tevoorschijn. Het bovenste icoon is het zoek programma waarmee je alles kunt zoeken; ook bestanden en mappen op je pc. Als je weet wat voor een bestand het is kan je naast de naam ook de extensie (jpg, mp3 etc) intikken waardoor je zoekresultaten nog beter worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan ook gelijk beginnen met typen in het startscherm (met die tegels).
Volgens mij zoekt hij echter alleen bestanden die in de bibliotheek staan, of programma's.
Ik vindt het persoonlijk beroerd werken.
Ik gebruik daar een tool voor en dat heet "Search Everything". het houdt een lijst bij met alle bestanden op je pc. Type je wat in dan wordt de lijst verkort tot alle namen waarin dat wat jij typt voorkomt. Hij laat dan met pad zien waar de file staat. Zie link.
Je moet Everything-1.2.1.371.exe downloaden en uitvoeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je op het tegelscherm zit: Type "Computer" en klik erop. Vervolgens opent zich de Computer (waar je je harde schijven, cdrom speler e.d. ziet). Rechtsboven zie je een vakje staan 'zoeken...' (in het engels Search computer) begin daar met typen en je kunt hier alles vinden.

Er zijn ook nog bepaalde trukjes:
Als je een word document zoekt dan type je *.doc*
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Makkelijkst en snelst op bestandniveau zoeken doe je met de control knop + F