Hoe kan ik een proces killen, ook al is dat beveiligd?

Ik heb al diverse programma's geprobeerd, maar een bepaald proces blijft staan.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is soms mogelijk met 'taakbeheer' van windows, al werkt dat niet altijd.

Er is ook een programma: Killbox (zie bron). Hiermee kan je zowel beveiligde bestanden verwijderen, als processen stop zetten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mij kan dat niet. Een hele reeks processen zijn onderdeel van Windows zelf. Via start/uitvoeren/services.msc {enter} kan je bepaalde services wel uitschakelen. Voor sommige services werkt dat pas na een herstart. Je moet echter goed weten wat je daar doet. Een verkeerde service uitschakelen en Windows start misschien niet meer (goed) op of belangrijke dingen werken niet meer.

Er zullen altijd een hele reeks services draaien die je niet uit kunt/wilt zetten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het gaat hier om een aantal beveiligingen uit te schakel in openbare computers.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Openbare computers zijn daar meestal tegen afgeschermd. Als 't je WEL zou lukken, dan heeft de netwerk/systeembeheerder 't te druk gehad om alles netjes dicht te timmeren. Meestal zijn de mensen die gebruik mogen maken van de openbare PC's in 't systeem een 'gebruiker' en niet 'administrator'. Alleen 'administrators' mogen/kunnen belangrijke systeeminstellingen wijzigen. Tenzij je een (geavanceerde) hacker bent.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
een service is geen programma dat je draait om iets te doen maar aar andere programma's gebruik van maken.
Of het op een openbare computer kan weet ik niet maar ja kan proberen via taakbeheer ctrl-alt-del taakbeheer starten dan tabblad processen aanklikken het betreffende proces zoeken en aanklikken en dan op proces beëindigen.