Wat betekent deze sms van Microsoft alsook onbekende activiteit in mijn Microsoft-account?

Gisteren een sms ontvangen van Microsoft met volgende inhoud:
"De beveiligingsgegevens voor wi*****@gmail.com zijn vervangen. Controleer dit op https://account.live.com/p."
Ik heb echter niets vervangen, noch aangevraagd te vervangen. Bij nazicht van de recente activiteit, bleek op hetzelfde ogenblik van die sms een aanmelding op mijn account te zijn voltooid, met als sessie-activiteit "Beveiligingsgegevens succesvol veranderd". Hierbij komt echter geen informatie bij betreffende het platform dat werd gebruikt, noch IP-adres, noch browser, noch locatie.
Iemand hier ervaring mee, en/of enig idee wat dit kan zijn? Ik dacht eventueel een automatische handeling van Microsoft, maar lijkt me straf. Heb al een bericht gestuurd naar Microsoft-ondersteuning, maar met die mail ben ik niets wijzer geworden...

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
7.2K
Ritsuka
7 jaar geleden
Scan je pc op spyware, verander daarna je wachtwoord

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk heeft iemand geprobeerd om in te breken in uw microsoft account. Het is het veiligste om uw gegevens te veranderen. Verander uw wachtwoord in iets dat niet lijkt op uw oude wachtwoord en maak combinaties van hoofdletters, kleine letter, cijfers en leestekens. Op die manier zijn uw gevens het beste beschermd.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bij nazicht van m'n account, bleek echter niets te zijn veranderd, terwijl dat bericht van ik heb ontvangen zei dat m'n beveiligingsgegevens zijn veranderd. Bestaat de kans dat dit iets is dat Microsoft automatisch heeft gedaan? Misschien best even melden wat ik daarstraks heb vergeten te melden, dat ik constant melding op m'n bureaublad kreeg dat ik m'n Microsoft-account diende aan te passen.
Als je inlogt op een andere pc als waar je normaal inlogt krijg je deze melding om je te waarschuwen dat er op een andere locatie wordt ingelogt dan met je eigen ipadres
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik maak bijvoorbeeld gebruik van een VPN server en dan krijg ik ook regelmatig meldingen m.b.t. onbekend ip-adres en mogelijke beveiligingsrisico's.
Pagina's die jouw ip-adres traceren en hebben geregistreerd, kunnen dit nu niet aan jouw account/profiel koppelen en zien dit als een ongeoorloofde toegang tot....