Hoe kan je de videokaartdrivers vinden op Windows Server 2008?

Ik heb een server gehuurd, de drivers van de videokaart zijn echter niet up-to-date. Hoe kan ik zien welke kaart ik heb?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kan de gegevens van je videokaart vinden in de hardware lijst via het configuratie scherm of via systeeminformatie.

Om de systeeminformatie te openen ga je naar start -> uitvoeren en type je hier msinfo32.exe. In het nieuwe venster wat je ziet verschijnen klik je op 'onderdelen' en dan 'beeldscherm'. Je krijgt nu de videokaart gegevens te zien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan je ook zien wat je video kaart is als de driver nog niet geïnstalleerd is? Indien zo heb ik ook iets bijgeleerd :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zou dit kunnen zien aan het PNP-apparaat-id, bijvoorbeeld PCI\VEN_8086&DEV_2E12&SUBSYS_3048103 op http://www.pcidatabase.com/ kan je dan het Device zoeken via zijn ID, in mijn voorbeeld is dit dan 2E12 en krijg je als resultaat Intel Q45/Q43 Express Chipset
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Super :)