Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik mijn computer weer aan? Hij is gecrashed.

Gisteravond zat ik op mijn computer, toen plots er een foutmelding in witte letters op een blauwen achtergrond in beeld kwam.
Dit werd gevolgd door het ongevraagd afsluiten van mijn computer.
Met als gevolg het niet genoeg tijd te hebben om de foutmelding te lezen.

Mij computer ging 2 seconde later ineens automatisch weer aan, waarnaar hij mij vroeg windows normaal op te starten. "druk enter"
Ik druk op enter en krijg zwart beeld.
Mijn computer sluit af.

Verbijsterd zet ik mijn computer weer aan: ...pruttel.. "no signal" is wat er op mijn scherm staat.

Dus:

Mijn computer blijft aan staan, maar mijn beeldscherm reageert nergens op.

Ik heb al geprobeerd om alle kabels op de juist volgorden in mijn pc te stoppen (volgens de handleiding).
En heb geprobeerd om de installatie cd in mijn computer te stoppen.

Dit 2e was geen probleem. Alleen bleef het beeldscherm zwart.

Ik kan niet testen of mijn beeldscherm wel werkt op een andere computer. Ik heb namelijk 1 beeldscherm en computer

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

het enige wat ik uit ervaring weet is dat je waarschijnlijk een te zwaar programma hebt geinstalleerd en/of je harde schijf zit vol met rommel.
Ook is het mogelijk dat je per ongeluk iets in de bios hebt veranderd via F1.
Verder kan het nog dat je een virus hebt binnengehaald...
Wanneer resetten niets oplevert, dus als de pc zelfs in veilige modus niet opstart zal er echt een reparateur aan te pas moeten komen.
Bij mij was de oorzaak het updaten van de virusscanner wat ik inmiddels weer ongedaan heb gemaakt.
Kostte me wel een hele middag...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op het moment van afsluiten was ik een grafisch vrij zwaar spel aan het spelen. ( Red faction guerrilla )
Is deze informatie nog van belang?
Dit verhaal komt me bekend voor helaas..

Ik heb driemaal iets dergelijks aan de hand gehad, en driemaal was dit de harde schijf.
Driemaal ook onherstelbare schade.

Ik vrees dat je deze zult moeten (laten) vervangen.

Ik ben slechts een kenner. Laat het sowieso eerst checken door een expert voordat je je harde schijf weggooit. Er staan immers altijd dingen op die je niet kwijt wil.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding