Hoe ga ik terug van Windows 10 naar Windows 8?

Ik had windows 10 gedownload, maar ik vind deze toch niet zo handig werken. Daarnaast kan ik sommige programma's niet meer openen, bv moviemaker waar ik met een project bezig was. Dus ik wil graag weer terug, maar HOE?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is de bedoeling dat er op deze site alleen vragen gesteld worden die niet eerder gesteld zijn. Deze vraag heb ik al tientallen keren voorbij zien komen. De volgende keer graag eerst een beetje research doen, voordat je anderen vraagt.

Het beste antwoord

Als je wilt teruggaan moet je dit wel binnen 30 dagen na je upgrading doen. Anders moet je Windows 8 helemaal opnieuw installeren.
Ga naar Start -> Instellingen en kies Systeemherstel.
In dit venster zie je de optie om terug te gaan naar je oude Windowsversie. Wanneer je op "Aan de slag" drukt en bevestigt start je dit proces.
SimonV
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je windows 8 wild installeren kun je het beste even inloggen met je microsoft account en typ bij de zoekfunctie windows 8 installeren(downloaden) Soms zie je de andere mogelijkheden ook nl. windows7/windows8/windows8.1 en windows 10. Je klikt dan dus op windows 8 en je kunt deze GRATIS installeren. Hou er wel rekening mee dat straks alleen windows 10 nog ondersteuning krijgt en de rest niet meer. Ik moest ook wennen van windows 8.1 naar windows 10 te gaan maar het went echt snel hoor. Veel succes.
Vr.gr. Atze
SimonV
8 jaar geleden
@AtzePostma
Bedankt voor je zinvolle aanvulling.
Windows 8.1 wordt tot 2023 ondersteund, dus dat duurt nog wel even.
Windows 8 wordt tot 12 januari a.s. ondersteund, dus overgaan naar versie 8.1 is wel nodig. http://www.automatiseringgids.nl/nieuws/2015/26/einde-ondersteuning-windows-8-komt-nu-echt-in-zicht