Als op school Mac gebruikt wordt voor grafische doeleinden, kan ik dan een gewone laptop gebruiken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kan inderdaad wel een Windows gebruiken. Maar ik raad je aan een Mac te kopen, de hele grafische branche is ingestelt op Mac. Wanneer je dus via een stage of baan bij een bedrijf terecht komt is het handig als je bekend bent met een Mac. Zelf had ik eerst ook een Windows voor grafische software, maar ben al snel overgestapt naar een Macbook. Kortom, het kan wel, maar ik raad je aan meteen een Macbook te kopen ;)

Ik zou zelf ook voor een MacBook gaan. Windows zal wel lukken maar het is makkelijker om met hetzelfde systeem te werken als ze op school doen!

Hoewel ik zelf een MacBook Pro heb en daar HEEL erg blij mee ben, vind ik het onzin van je school om jou te adviseren een Mac te kopen. Ze zijn echt ontzettend duur en dan heb je de software nog niet eens. Voor het gemak ga ik er even vanuit dat je met (o.a.) Adobe CS6 gaat werken. De Design Standard-versie daarvan kost al ruim € 1780, voor de Master Collection betaal je meer dan € 3500! Ik neem aan dat je dat niet gaat krijgen van je school. Ik zou een Windows laptop kopen met een i7 processor en genoeg RAM. De software is ook beschikbaar voor Windows. Overstappen naar een dure Mac kan altijd nog.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100