Waarom zijn er op tiktok en youtube zoveel van die "re-upload video's" te zien.?

Ze vertellen wat over een originele video die al reeds op youtube staat.. maar nu met de aanvulling: Als jij dit ook zo schattig vond, abonneer dan op dit kanaal...
Het is in mijn ogen het verpesten van internet.

een maand geleden
TurfGraver
een maand geleden
Zal wel belangstelling voor zijn anders krijgen ze geen views of abonnees.
Is zoveel op internet wat mij niet interesseert. Je hoeft niet te kijken.
LeonardN
een maand geleden
@TG
Het gaat erom dat de originele makers niet worden gecompenseerd. Die duwen soms dagen werk in een video, terwijl je dan als "reactiekanaal" enkel de tijd van de video zelf wat hoeft te doen. En dat "wat" is niet veel meer dan gewoonweg de video te kijken en dan "inderdaad" zeggen. Het gaat er niet zozeer om dat je het niet hoeft te kijken maar dat anderen die het wel kijken nu degene die bijna geen werk verrichten geld toeschuiven (reclame) en degenen die het werk verrichten niet gecompenseerd worden.
TurfGraver
een maand geleden
Snap ik LeonardN, ik vindt ze niks aan maar blijkbaar anderen wel.
LeonardN
een maand geleden
"ik vindt ze niks aan maar blijkbaar anderen wel." Als je mij snapt dan zeg je dat niet, dan laat je zien dat je m'n punt niet snapt. Het gaat er niet om of je het wel of niet wil zien. Het gaat erom dat straks dingen die je wel wil zien wellicht niet meer gemaakt worden omdat je als originele contentmaker geen zin hebt om een ander rijk te maken en er zelf niks aan over te houden. Soms zie ik een video (de reactievariant) die ik wel wil zien en de ene keer kijk ik dan dus de reactievariant af, terwijl ik eigenlijk achteraf denk, shit ik had de originele variant gewoon moeten kijken. Sommigen linken daarnaar onder de video. Velen niet eens, dan moet je nog eens handmatig het origineel zoeken. Het gaat dus VEEL verder dan "ik vind het niks. een ander wel". Het zou imo niet toegelaten moeten worden door YT. Of het zou een beter compensatiemodel moeten kennen. https://youtu.be/FKPX2UpDBto?si=lL0mXcebZKVjO4kF&t=79 "My views go down"
Mijn kijkcijfers gaan omlaag.

Antwoorden (1)

Geld.
Het antwoord op bijna elke vraag.
En het wordt niet als illegaal gezien door YT.

Ja het is idd irritant, zo'n persoon die ja-knikkend een deel van een ander filmpje "bekijkt". Maar omdat het blijkbaar valt onder reactie-video's wordt het toegestaan en zo kan je dus als luie youtuber snel 100den video's maken en daar weer geld aan verdienen dmv reclames of iig je kanaal laten groeien.

Ik zou ook liever hebben dat dit als jatwerk werd gezien zeker als er amper/niets door de "reagerende" partij op gereageerd wordt. Nu zijn er een aantal partijen met een groot gevolg die een hoop originele content "stelen" terwijl de makers grotendeels onbekend blijven en zij niet gecompenseerd worden. Youtube zou er eigenlijk een doorbetaalsysteem voor moeten maken.

DarkViperAU heeft er een aantal video's over gemaakt
https://www.youtube.com/watch?v=Irk8h0ax5aY
===
transformative is de term die men gebruikt. Zolang werk dus transformative zou zijn, dus als je er je eigen gezicht via webcam opplakt en om de zoveel tijd wat over de video zegt dan voldoet het.
https://www.youtube.com/watch?v=pmHCizM2AIE
Toegevoegd op 22 maart 2024 21:19: tekst
een maand geleden
LeonardN
een maand geleden
Origineel
https://www.youtube.com/shorts/nEHtlS-n9wA
Reactie?!
https://www.youtube.com/shorts/_umyIB0H5sE