Kan untubu ook op een cd gebrand worden,,,of moet dat perse op een dvd?

Kan untubu ook op cd gebrand worden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
llllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll(er zat een vuiltje op mijn l sorry) Goed dat je 2x untubu spelt en toch krijg je antwoorden over ubuntu.
Dat is mijn reactie.

Het beste antwoord

Ubuntu pas standaard op een CD van 700 MB.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Volgens Computer Idee kan het wel. Voor meer informatie hierover verwijs ik u naar de site van Computer Idee: http://www.computeridee.nl/faqman/besturingsystemen/overige-besturingssystemen/ubuntu-op-cd-branden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het ligt volledig aan de grootte van je installatie bestand. Een CD kan maar 700MB en een DVD 4.8GB, kijk even naar de grootte van wat je op de CD zetten wilt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
12.04 kan op een Cd, 13.04 past net niet meer op een CD (750MB of iets in die richting).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
13.04 desktop x86 is 794 MB groot en past dus niet meer op een CD.
De x86 serverversie is 688 MB groot.

De x86 12.04.2 LTS (Long term support (5 jaar)) versie 693 MB groot en past nog net wel op een CD (12.10 753 MB overigens)
Nu kan je natuurlijk 12.04 LTS op cd branden, en installeren. En van uit 12.04 upgraden naar 12.10 en van daaruit upgraden naar 13.04 (welke overigens geen LTS versie is!)

Een 2e optie is als je geen DVD's hebt is Ubuntu op een USB-stick te zetten. En vervolgens vanaf USB-stick je pc op te starten. (zie bron voor een how to)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
door elkaar of apart?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Afhankelijk van wat je wilt. Heb je DVD's tot je beschikking kan je beste gelijk 13.04 downloaden. (Afhankelijk van of je pc het ondersteunt kan de x64 versie downloaden/branden).
Dit zelfde voor een USB-stick. Heb je geen USB-stick en geen DVD's dan kan je het beste 12.04 downloaden. Daar dat deze nog wel op een CD past. Is het op deze manier duidelijk voor je? Anders hoor ik het wel ;-)