is window8 beter dan windows7? en waaarom dan?

Toegevoegd na 1 uur:
wat is beter? ik zelf loop aan tegen gekke foutjes in de windows7, zo werkt een soort van scheduler niet (meer) waardoor ik een bepaald back-upprogramma niet meer man gebruiken. vraag is, is windows8 stabieler en minder belastend voor de pc?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Definieer "beter".
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Cryofiel, Windows 8 is ook gewoon beter.
Cryofiel
10 jaar geleden
Dat ligt aan de definitie van "beter".
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beter zou iets zijn dat minder problemen geeft, Windows 8 geeft veel problemen, is dus NIET beter. Mogelijk wel wat sneller, maar of de voordelen tegen de nadelen opwegen, moet iedereen voor zichzelf bepalen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@suluap, wacht dan op Windows 8.1!
Dat komt nog uit in deze maand!

Antwoorden (2)

Windows 8 is bewezen sneller, veiliger en productiever dan Windows 7. Het klopt ook dat Windows 8 lagere systeemeisen stelt, dus het is minder belastend.
Het is misschien beter om te wachten op Windows 8.1, dat is Windows 8 maar dan met minder problemen. Waarschijnlijk komt Windows 8.1 op 26 juni uit, en de update van Windows 8 naar Windows 8.1 is gratis!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zeker niet productiever, want je moet veel meer schakelen om verschillende programma's te kunnen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@suluap, daar ben ik het zeker niet mee eens!
Als je alle functies van Windows 8 benut, ben je veel sneller met veel dingen dan Windows 7.
Voorbeeld: Als je een programma wil zoeken in Windows 7, druk je op Start, en dan type je de naam in. Bij Windows 8 type je gewoon gelijk de naam in (In de Modern UI), en dan ben je klaar....
Windows 8.1 lost de 'problemen' op die nu in Windows 8 aanwezig zijn. Waarom zou je geen Windows 8 kopen als het productiever, sneller en veiliger is.
Gezien de vele berichten overal in de pers en op internet, is de conclusie dat windows 8 minder goed is als Windows 7. Windows 7 werkt op dezelfde manier als z'n voorgangers, waardoor het heel toegankelijk is, windows 8 heeft de tegeltjes interface, die voor touch bedoeld is, en dus op een groot PC scherm onbruikbaar (in ieder geval zo goed als), Het start menu is verdwenen, waardoor de hele gebruikservaring drastisch veranderd, en niet ten goede, plus dat er een hoop dubbel opzit, wat ook niet fijn is (IE bijvoorbeeld zit in de tegeltjes en in de desktop, maar werkt niet samen).
Wel is het iets minder belastend voor de hardware ( omdat de aero interface standaard uitstaat), maar 7 was ook al niet echt lastig voor de meeste hardware.
Al met al kun je de overstap naar 8 beter niet maken alleen omdat er een scheduler niet meer werkt, af en toe handmatig een back-up maken is goedkoper.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
echt goede informatie! dank. maar hoe zou ik scheduler kunnen herstellen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goeie vraag! ;-)
Ik heb er dit over gevonden:
http://www.oplossing.be/foutmeldingen/taakplanner-in-win-7-werkt-niet/