Windows 7 langzaam

Ik heb sinds een jaar windows 7, echter is mijn Windows 7 langzaam aan het worden. Wie kan mij trics geven om Windows 7 sneller te maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

een half uurtje rondstruinen in configuratiescherm >> software >> software de-installeren kan ook een heleboel schelen! meestal draaien er tal van programma's op de achtergrond die je zeker niet nodig hebt!

met control alt del >> taakbeheer kan je zien welke processen het meeste geheugen opslokken, het kan dan ook een aanrader zijn om rechtsonderin je taakbalk even de programma's te bekijken die op de "achtergrond" draaien en die uit te schakelen (opties meestal >> auto start ups uitvinken)

mocht alles niet meer baten? dan raad ik extra geheugen aan, dus mocht je 1 gig "werkgeheugen" hebben, schaf dan 2 moduletjes geheugen aan (neem even het boekje mee van je moederbord naar de winkel, en zei kunnen je zo "compatible" geheugen meegeven (geschatte kosten: 80 euro)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

schoonhouden zoals schijfopruiming/schijfdefragmentatie

verder zijn er tooltjes zoals: tweaknow powerpack

deze maken je register schoon, tijdelijke bestanden.. etc.. etc..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zet je thema op windows classic, zet alle animaties uit, voer vervolgens "services.msc" uit. (typ et in dat veld in je startknop ^^) en snijden maar... verder kan je overclocken als je dat aandurft ^^
Ik zou even lekker je virusscanner aan doen en ccleaner downloaden deze maakt je pc en register ook lekker schoon

Toegevoegd na 34 seconden:
En natuurlijk onnodige dingen gaan verwijderen zoals oude foto's etc......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bestanden verwijderen heeft geen zin. Wel eerst defragmenteren met bv de gratis defraggler: http://www.piriform.com/defraggler/download/standard . Daarna de gratis Ccleaner downloaden: http://www.piriform.com/ccleaner/download/standard en die erop los laten, vergeet niet daarna met hetzelfde programma het register te analyseren, daar zullen ook zaken fout zijn die kunnen opgelost worden. U zal verbaast zijn hoeveel vlugger die zal zijn. Veel succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
antivirus is een goed programma
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
probeer deze eens !is gratis en kuist alles mooi op .ikzelf heb hier wel de pro versie van ( kost maar een 20 eurootjes )
http://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/Ad-Aware+Free+anti-spyware