Ik ga mijn imac verkopen, maar heb er een illegale OS X versie opstaan, hoe kan ik zorgen dat dit geen problemen oplevert?

Ik heb een tijd geleden een illegale software van os x op mijn imac gezet, en heb gehoord dat ik hiermee problemen kan krijgen bij het resetten, klopt het dat dit probleem voorbij is als ik gewoon een legale versie koop? of is het gewoon een broodje aap verhaal

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beste Simon, Inderdaad broodje aap! Op de (illegale) kopie install DVD staat exact dezelfde Data als je de orginele bij Apple zou kopen, anders had je iMac niet gewerkt. Apple verkoopt ten alle tijde een Mac waar een syteem install DVD bijgeleverd is. Deze koper heeft hiervoor al een bedrag betaald.
Bij Apple hebben ze het natuurlijk heel graag als je voor de 'grote' systeem Updates bijv. van OSX 7 naar OSX 8 bij Apple betaald. Tussen liggende kleine updates zijn altijd gratis (veelal voor veiligheids lekken en stabiliteit)
Je hebt het over een illegale versie...kun je wel spreken van een illegaal systeem DVD? Ik denk van niet, simpel omdat deze install DVD ook eens gekocht is bij Apple. (ook is deze misschien wel enkele malen gekopieerd) Pech voor Apple.Je bent tenslotte vrij om een kopie te maken van je install DVD als je dat wenst.
(voor eigen gebruik)
Tegenwoordig is er op alle schijfjes is er een kopie heffing. Dus illegaal....ik denk van niet! Ook Joostman had ook al aangegeven dat het best mogelijk is dat de nieuwe eigenaar, een schone install doet en het nieuwste systeem installeert.

Het beste antwoord

Als je een legale versie koopt en die installeert ben je van alle problemen af. Je bent dan in het bezit van een licentie.

Kun je problemen krijgen als je een illegale versie laat staan, ja!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord. Het blijkt dat mijn buurman de computer wil overkopen dus ik installeer de nieuwe OS X en haal dan al mijn data eraf.

Andere antwoorden (1)

Waarom zet je niet de originele versie terug die je Mac wel legaal maakt? De koper wil toch een vaak een schone Mac en zal dan de update / upgrade zelf kunnen aanschaffen.