nieuwe brander dvd r,rw enz..kan die op bestaande bekabeling en moet ik wel aan achterkant chip nakijken waar deze op staat?

brandt alles ( L.G.), maar ben a-technisch dus aansluiten op bestaande bekabeling? kan dat? en die ship/nr instelling achterkant overnemen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

kan gewoon op de bestaande bekabeling. Je hoeft niets op te schrijven. Als het sata is, smalle stekker net als de stroom kun je hem er zo inprikken. Als het ide is, een brede stekker moet je opletten of er nog een andere schijf of cd station is. Als hij alleen hangt zit er achterop een blokje aan pinnetjes die op master geprikt moet zijn. Anders cable select of slave. Je vind meestal een afbeelding van de pinbezetting op de drive. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een PATA-brander had en je hebt er weer een gekocht, kun je de jumpertjes op dezelfde plaatsen zetten en hoef je alleen de stekkers maar om te zetten. Als je van PATA naar SATA gaat of andersom heb je heel verschillende aansluitingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het past kan het. Wel ff de master-slave instellingen nakijken.Op elke controller meestal 2 kun je 2 stations aansluiten een master en een slave. voor 2 controllers dus.
Primari - master
- slave
sencondary - master
- slave
Dus noot twee zelfde aansluiten.