Geen usb zichtbaar in verkenner

aangesloten USB sticks zijn wel zichtbaar bij hardware-icoon rechtsonder, maar niet als zodanig in de verkenner.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (4)

Hallo, USB is ook niet in de verkenner zichtbaar. Wees iets specifieker; Wat voor apparaat heb je aangesloten? Is het apparaat wel zichtbaar in 'Hardware'? Als je wilt weten of een apparaat herkent wordt klik je rechts op 'Deze Computer', kies Eigenschappen, Kies 'Hardware' (stappen kunnen iets verschillen per besturingssysteem)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een probleem dat ik ook regelmatig heb. Vaak niet zichtbaar in de explorer, maar weer wel als je via de adresbalk naar My Computer gaat. Soms echter ook daar niet en blijkt de betreffende stick een 'voorkeur' te hebben voor drive die dan net bezet wordt door een netwerkschijf. Als je dan die schijf dismount, wordt de stick weer zichtbaar.
Maar voor het ultieme antwoord houd ik me eveneens aanbevolen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Melissa, zie mijn toevoeging op mijn eerdere antwoord op deze vraag. Deze oplossing zal bij jouw probleem werken.
Dat kan dan komen omdat het appraat (nog) niet geïnstalleerd is, zodra je een sub apparaat op je PC aansluit gaat windows (v.a. XP) opzoek naar de bijbehorende drivers. Als je voor/ tijdens die installatie al naar verkenner gaat word het appraat nog niet of niet correct weergeven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het kan voorkomen dat schijfstations in Windows niet zichtbaar zijn in verkenner. Waarschijnlijk heeft het geen driveletter toegewezen gekregen. Om dit probleempje op te lossen kun je dit doen in computerbeheer --> opslag --> schijfbeheer