mag je 1 licentie van windows 7 installeren op 2 verschillende harddisks in dezelfde laptop?

1 laptop met 2 harddisks, dual-boot configuratie (Windows 7 configuratie 1 / Windows 7 configuratie 2)
Ik wil legaal 1 exemplaar van Windows 7 op beide harddisks installeren, ik gebruik er maar 1 tegelijk.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zou je dat willen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om beide configuraties schoon te houden, 1 voor dit soort werk, en 1 voor een ander soort werk. Zeg maar 1 voor .NET programmeren en 1 voor PLC programmeren met alle Siemens programmeer software rommel erop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kun je dan niet iets met virtuele pc's?

Het beste antwoord

Dit gaat idd niet lukken
aangezien je windows op 1 HD is geactiveerd.
ook als zou deze van hetzelfde type zijn
de ID van De HD is toch anders
als je dan de HD zou wisselen is je systeem niet meer geactiveerd
je kan wellicht wel activeren maar dit kan je natuurlijk maar een paar keer doen.
lijkt me niet verstandig dit te proberen
capthavoc
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Officieel betekend de licentie dat je maar 1 installatie mag hebben.
Dit houd dus in dat je 2 licenties nodig hebt voor 2 installaties. Ondanks dat het dezelfde hardware is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet het niet zeker of dit kan, maar als je nu een schonen installatie maakt op 1 HD, vervolgens maak je een exacte kopie van deze schijf naar de andere schijf.
Nogmaals ik weet niet of dit kan, het is maar een idee.