Wanneer je met een datakabel usb je laptop en PC met elkaar verbindt , kan je dan de partities van de aangesloten computer bewerken?

Kan dat zomaar zonder sync software?
Zijn er gevaren aan verbonden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
escape
13 jaar geleden
Bedoel je echt wat je schrijft? Een partitie bewerken? Ik zou dat altijd lokaal doen, daar zijn nogal wat risico's aan verbonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe bewerk je ook een partitie door er simpelweg een bestandje bij op te zetten of er af te halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel het is maar een vraagje voor raad , ik bedoel het iets ruimer .... bijv overdragen gegevens , en zo
rose
13 jaar geleden
@mmm: volgens mij wordt de partitie daar niet anders van, in wezen.

Het beste antwoord

USB transfer kabels zijn niet betrouwbaar gebleken. Bovendien zijn USB transfer kabels erg zeldzaam - ik ken niemand die ze gebruikt. Weet je zeker dat je een USB transfer kabel hebt? Anders niet zomaar een USB-kabel tussen twee PC's doen!
Met een UTP-kabel kan je wel betrouwbare transfers doen. Synchen is gevaarlijk als je een foutje maakt in de software: als je instelt (en dat kan, afhankelijk van de synching-software) dat één van de apparaten altijd baas is, en je haalt die per ongeluk leeg, dan kan ie die lege map als 'baas' zien en die 'kopiëren' naar de andere harddisk, zodat die ook leeg wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee ik heb er geen , maar het is een vraagje voor mensen die er ervaring mee hebben?
Ze zijn wel te koop via Handy Man
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, niet doen is mijn advies. Ik heb er twee gehad: er zijn ramp-apparaten. Liever een UTP-kabel tussen de PC's hangen.
-Rechtstreeks: dan heb je een crosscable nodig in de meeste gevallen (of je moet een goede netwerkkaart hebben die een normale UTP-kabel automatisch als cross kan gebruiken).
-Niet-rechtstreeks: dan beide PC's aansluiten op je internetrouter of evt. een switchje kopen (15 euro ofzo) en dan heb je een paar normale netwerkkabels nodig Als je geluk hebt kan een USB-transfer kabel wel goed werken, maar ik zou er zeker niet mee synchroniseren. Gewoon backups mee maken, dat kan evt. wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de netwerkinstellingen en/of mappen of firewall mag/kan wijzigen, is een USB-datakabel wel handig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
moet natuurlijk zijn: 'niet mag wijzigen'

Andere antwoorden (3)

Noch via een USB datakabel, noch via een netwerkkabel kan je (onder Windows) remote partities bewerken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, als je bestanden heen en weer kopieert / verplaatst, wordt de inhoud van de partities gewijzigd en daarmee ook de partities zelf. De partitieindeling niet, natuurlijk. Dat kan wel op afstand met een netwerkkabel - met een remote desktop connectie bijvoorbeeld en dan diskmgmt.msc starten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een remote desktop is nog altijd een 'lokale' (op die machine) aangelogde user en versta ik niet onder het remote bewerken van partities. Als ik de inhoud van een partitie wijzig, wijzig ik nog lang niet de partitie zelf.
Nee, je kunt met een kabelverbinding tussen twee PC's, het maakt niet uit wat voor kabels, je kunt zelfs met een nulmodemkabel werken, niet de partities bewerken in de zin dat je iets aan de partitiegrootte veranderd of de partitie formateert (hoewel je met extern bureaublad nog wel een eindje kunt komen, je kunt dan allleen niet de systeempartitie bewerken).

Bestanden kopiëren (en/of verplaatsen) kan wel, maar daar zou ik inderdaad (zzoals mmm opmerkt) een UTP kabel voor gebruiken. Je moet er dan wel even op letten dat je een cross-cable (http://www.michaeljordan.nl/Cross%20Cable.html) gebruikt (nog niet alle nog in gebruik zijnde netwerkkaarten zijn in staat dit automatisch te verzorgen)

En ik kan het verhaal van mmm over sync software alleen maar onderschrijven. Ik zou eenvoudigweg kopiëren of verplaatsen met de verkenner.
rose
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank
Eigenlijk was het mijn idee om 1 licentie software (onderhoud)toe te passen van mijn laptop naar pc en omgekeerd
Maar ik zal ze eens proberen op mijn externe schijf te installeren.
En ook de idee dat overdracht vlugger zou gaan dan bijvoorbeeld met Teamviewer.
Maar inderdaad omdat ik een paar belangrijke dingen (zoals verschillende boot partities ,registergedoe ...) over het hoofd heb gezien ...lijkt het me niet zo'n lumineuze ingeving
Gewoon een utp crosskabeltje nemen dan ben je snel klaar zonder problemen.