Hoe krijg ik weer normale Windows 8.1?

Hallo,

Ik heb gister mijn Windows 8.1 geupgrade naar Windows 8.1 Pro met Media Center Build 9600. Maar nu krijg ik de hele tijd de melding dat ik Windows moet activeren. Maar die code heb ik al lang niet meer. En ik zou weer de gewone Windows 8.1 willen. Zou het kunnen dat ik mijn pc naar fabriek instellingen kan terug zetten help dat?
Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat voor pc heb je /Wat is de merk van je pc
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
acer aspire e1-731
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
zet de pc uit en start weer op tijdens het opstarten houd de alt button en druk de f10 knop meerdere keren totdat het windows laadt. Kijk op youtube een voorbeeld film: Het wordt heel makkelijk uitgelegd https://www.youtube.com/watch?v=pmVT0Z9r6_Q OF https://www.youtube.com/watch?v=SjtB7846Bp8

Het beste antwoord

als je de recovery bestanden van je pc hebt verwijdert/geformateert bij het installeren kan je dus niet meer terug naar de vorige windows.
Maar Het kan zijn dat de recovery bestanden nog in je schijf staan.
Wat je kunt prorberen is om de pc weer te recoveren naar de vorige windows.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
waar vind je dan die recovery bestanden?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
zet de pc uit en start weer op tijdens het opstarten houd de alt button en druk de f10 knop meerdere keren totdat het windows laadt. Kijk op youtube een voorbeeld film: https://www.youtube.com/watch?v=pmVT0Z9r6_Q
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
https://www.youtube.com/watch?v=SjtB7846Bp8
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
gedaan maar het helpt niet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan is het zeker dat je de recovery bestand ook hebt verwijdert
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Installeer gewoon windows 8 als je de code hebt gevonden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik heb niks verwijdert
ik heb de code niet Windows 8 stond al op mijn laptop
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
is er echt geen andere manier?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
volgens mij moet je nieuwe licentie kopen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik kan ook best pro houden
maar dan zegt ie eke keer als ik windows op start en ingelogt ben: ga naar Pc-instellingen om Windows activeren. En hoe krijg ik die tekst regt ondrein weg want er staat nu: WIndows 8.1 Pro met Media Center
build 9600
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
je hebt waarshijnlijk de windows niet geactiveerd. Daarom geeft ie dat melding
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat klopt Windows is niet geactiveerd. Ik heb ook geen code.
Ik heb alleen die code die ik heb gebruikt op van Windows 8.1 naar Windows 8.1 Pro te gaan. Windows stond ook al op mijn pc toen ik hem kocht.
capthavoc
9 jaar geleden
ik snap het eigenlijk niet activatie is meestel vrij simpel aanklikken activeren klaar
alleen als je een legale windows 8 had en je zet daar een illegale windows pro op of van een verkeerde taal ?vraagt hij om het serienummmer.
dat werkt dus niet blijkbaar maar aangezien je dus niet kunt activeren is je oude windows 8 nu nog niet ongeldig
Dus zul je terug moeten naar windows 8 met het oude serienummer
als je dus recovery ook verwijderd hebt
zul je dus op internet de precieze versie windows 8 moeten downloaden Dus 64 bits ? of 32bits
Dutch windows 8 en de juiste versie, ken niet alle versies ??
het zal wel home premium zijn etc Het serie nummer van je oude versie staat deze op je pc met sticker ?
of was het een los serie nummer
in je handleiding of zo ?doosje zat daar geen dvd in ??? had je windows 8 of 8.1 ?
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-8/upgrade-product-key-only Deze pagina kan helpen de juiste iso te kiezen
let wel had je je windows 8 al geupgrade naar windows 8.1 voordat je de pro probeerde dan moet je de 8.1 iso kiezen. De iso moet je dan op DVD branden en daarmee windows weer herinstallen op ene schone lege HD
Dus fomateer de H schijf wanneer daarom gevraagd wordt
door de setup
en instaleren maar serie nummer invoeren
als installatie klaer is activeren en hopelijk is j eprobleen daarmee weg
ikweet niet of je de recovery kan herstellen dit kost waarschijjnlijk een
recovery set die je moet kopen bij defabrikant van je pc.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik heb geen code. Windows stond al op mijn pc dus ik heb ook geen code. En die code in ik gebruikt heb om van Windows 8.1 naar Windows 8.1 Pro maar die werkt niet zegt hij.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt voor alle hulp het probleem is gwn naar fabrieksinstellingen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Thx

Andere antwoorden (1)

Je hebt waarschijnlijk een illegale Pro versie gebruikt als je de code niet hebt. Je hebt namelijk niet de code nodig van de oude windows installatie, maar die van de Pro versie. Als het goed is heb je die gekregen bij de aanschaf van die Pro versie..

Toegevoegd na 1 minuut:
O ja, wat betreft je eigenlijke vraag. Terug zetten kan niet meer.
Leermomentje.....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb die code in mijn kast gevonden en mijn moeder had die code weg gegooid toe ik die code gebruikt had.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar zit ik nu aan die Pro vast want ik vind die versie echt k*t . Ik wil weer de normale terug.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
als je de recovery bestanden van je pc hebt verwijdert/geformateert bij het installeren kan je dus niet meer terug naar de vorige windows.
Maar Het kan zijn dat de recovery bestanden nog in je schijf staan.
Wat je kunt prorberen is om de pc weer te recoveren naar de vorige windows.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik de de code die ik heb gebruikt om naar Windows 8.1 pro weer gevonden.