Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom klopt in Windows 8 mijn datum en tijd niet?

Ik probeer op mijn nieuwe laptop Windows 8 te installeren (legale versie uiteraard). De datum staat voor tijdzone Amsterdam echter op 16-3, om 5:29. De huidige datum en tijd is 15-3, 10:29. Hoe kan dit en hoe los ik het op?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Windows zet zelf zijn tijd gelijk via NTP (Network Time Protocol). Dat gebeurt automatisch, maar dan moet je wel een goed werkende Internetverbinding hebben.

Zorg dus dat je Internetverbinding het doet, dan zal Windows zelf de tijd gelijkzetten.

Het enige dat je zelf moet doen is de tijdzone instellen, maar dat heb je al gedaan.
 

Toegevoegd na 1 minuut:
 
In Windows 7 zet Windows de tijd één keer per dag gelijk via de Internetverbinding. Ik ga er even van uit dat dat bij Windows 8 ook zo is.

Als Windows net heeft geprobeerd de tijd gelijk te zetten en daarna maak jij de Internetverbinding pas in orde, zul je moeten wachten tot Windows zijn volgende poging onderneemt. Je kunt ook de computer opnieuw starten, want na het starten probeert hij het meteen. Dan hoef je geen dag te wachten.
 
(Lees meer...)
Cryofiel
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding